اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد بازتوانی بیمارستان اعصاب و روان کاشان:

بسیاری تفاوت «روان‌شناس» با «روان‌پزشک» را نمی‌دانند

مسئول واحد بازتوانی بیمارستان اعصاب روان کارگرنژاد کاشان گفت: بسیاری هنوز تفاوت بین «روانشناس» و «روان‌پزشک» را نمی‌دانند و حتی متخصص مغز و اعصاب با فرد متخصص در زمینه اعصاب و روان در نظر عده زیادی تفاوتی ندارد.

بسیاری تفاوت «روان‌شناس» با «روان‌پزشک» را نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس ‌از کاشان، افشین احمدوند امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاری‌های بین بخشی ارگان‌ها و نهادهای شهرستان کاشان با واحد بازتوانی بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد در بهبود ارائه خدمات به بیماران نقش تعیین‌کننده‌ای می‌تواند داشته باشد.

وی، همچنین نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی فعالیت‌های گسترده و خدمات‌دهی بیمارستان اعصاب و روان در ایجاد همکاری‌های بین بخشی با نهادها و ارگان‌های شهرستان کاشان را انکارناپذیر خواند و افزود: وظیفه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی عرصه بهداشت و سلامت روان نقش کلیدی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان همچنین رسانه‌ها را مبنایی برای ایجاد این حلقه اتصال قلمداد و عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند ارتباط بین بخشی را برقرار کرده و باعث هماهنگی بین تمام دستگاه‌های شهرستان باشند.

احمدوند، فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها را نیازمند کار بیشتر، سیستماتیک‌تر و علمی‌تر دانست و افزود: از رسانه‌های کاشان و کشور انتظار می‌رود برای تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماران بهداشت و روان تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نگرش جامعه نسبت به بیماران بهداشت و روان، با اشکالات زیادی روبرو است و مانع فعالیت‌های لازم در این بخش شده است.

به گفته وی؛ ‌این نگرش جامعه به بیماران بهداشت و روان که آنان جنون داشته و یا زنجیری هستند نگرش قابل قبول و منطقی نیست و به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

این مسئول تصریح کرد: اعتقادات منفی جامعه برای بیماری‌های بهداشت روان را باید با ارائه آموزش و اطلاعات صحیح اصلاح کرد که در این راه نقش رسانه برای معرفی خدمات و فعالیت‌های تخصصی مراکزی نظیر  بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد می‌تواند مؤثر باشد.

به گفته وی، مردم هیچ‌گونه اطلاعات درستی از خدمات بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان ندارند و حتی وظایف تیم‌های تخصصی این بیمارستان را نیز به درستی نمی‌دانند.

احمدوند اضافه کرد: بسیاری از مردم هنوز تفاوت بین روان‌شناس و روان‌پزشک را نمی‌دانند و حتی متخصص مغز و اعصاب با فرد متخصص در زمینه اعصاب و روان در نظر عده زیادی تفاوتی ندارند.

مسئول واحد بازتوانی بیمارستان اعصاب روان کارگرنژاد کاشان تأکید کرد: اگر به توان‌بخشی و بازتوانی اجتماعی توجهی نشود حلقه درمان این نوع بیماران ناقص است.

احمدوند با بیان اینکه مراجعه اشتباه بیماران به متخصص مغز و اعصاب باعث طی شدن یک مسیر اشتباه و البته طولانی می‌شود ابراز داشت: در این شرایط پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و با مزمن شدن بیماری و غیر قابل علاج شدن آن، مراجعه به مرکز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که آشنایی با این مرکز می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای برای درمان بیماران بهداشت و روان به همراه داشته باشد متذکر شد: در این میان ابزار اطلاع‌رسانی می‌توانند در پیشگیری، درمان، پیگیری و توانبخشی بیماران بهداشت و روان نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول