اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز جهانی کودک

شادی در خانه دل 250 کودک تویسرکانی نشست

در روز جهانی کودک برنامه‌های موزیکال و آموزنده‌ای در تویسرکان برگزار شد و توانست شادی را در خانه دل 250 کودک تویسرکانی بنشاند.

شادی در خانه دل 250 کودک تویسرکانی نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های جذاب و متنوع  کودکانه گل لبخند را بر لبان 250 کودک تویسرکانی نشاند.

امروز با همکاری بهزیستی، کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان، مرکز بهداشت و درمان، کانون غنچه‌های پیشاهنگ جمعیت هلال احمر تویسرکان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر تویسرکان جشن روز جهانی کودک برگزار شد.

روز جهانی کودک با اجرای برنامه‌های شاد و تفریحی، تئاتر کودکانه، بازی‌های موزیکال، توصیه‌های راهنمایی و رانندگی، اجرای برنامه بهداشت با گویش تویسرکانی و اهدای هدیه به سالمندان روزی به یادماندنی برای کودکان تویسرکانی رقم زد.

اجرای تئاتر «بره بازیگوش»‌ توسط دانش‌آموزان پیشاهنگی جمعیت هلال احمر، مقطع راهنمایی به زیبایی شادی را در برنامه‌ای کودکانه، اما آموزشی بر دل‌های کودکان نشاند.

حضور محسن گمار معاون رئیس راهور و بیان نکات ایمنی و رعایت اصول راهنمایی رانندگی برای کودکان و طرح سئوال و پاسخ از سوی کودکان جذابیت خاصی به این روز داد.

کودکان از مهدهای مهر، رویش، همیشه بهار، جوانه‌ها در کنار کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن جمعیت هلال احمر شاد بودن را در قالب برنامه‌های با نشاط و آموزنده در سبد تجربه‌های خود جای دادند تا به یادگار بماند.

بخش بعدی برنامه با هدف فرهنگسازی تکریم از سالمندان به جامعه کودک، کودکان تویسرکانی با هدایایی از چند تن از سالمندان تجلیل کردند.

به صحنه بردن این طرح حس مسئولیت‌پذیری، احترام، قدردانی از تلاش بزرگان، محبت و عشق ورزیدن .. را به کودکان آموزش داد.

روز جهانی کودک با تمام شادی و سرورش، با بود و نبودهایش و همه آنچه که برای تبریک این روز و زنده نگه داشتن یادش تدارک دیده شده بود با گذر ساعات به پایان رسید.

کاش، یاد کودک و کودکی را فقط به این هفته و روزها خلاصه نکنیم زیرا کودکان امروز مردان و زنان آینده هستند هرچه بر حال کنونی آن‌ها غفلت کنیم، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره اجتماع فردا کشور وارد کرده‌ایم.

نگاه به زوایای کودک تنها یک روز را جشن گفتن و در کنار کودکان بودن برای کودکی کردن فرزندان کافی نیست؛ دقت بر خواسته‌ها روحی و جسمی فرزندان ایران زمین در همه امور با لحاظ همه نیازها امری ضروری است.

گاهی می پنداریم که رفع نیاز مادی کودک همه خوشبختی است غافل از اینکه بی‌توجهی به نیاز معنوی فرزند، او را به راه‌هایی سوق می‌دهد که برگشت‌ناپذیر خواهد بود.

رشد و تربیت فرزندان یک جامعه در وهله نخست بر عهده والدین است، سپس نهادهای مربوطه، اما نباید در این بخش از زندگی جامعه هدف از نقش دولتمردان نیز چشم‌پوشی کرد زیرا برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌ها کلیدی در فرایند رشد و تربیت کودکان و نوجوانان، حائز اهمیت است.

پس همگرایی همه عوامل دخیل در پرورش نسل آینده کشور با به‌کارگیری اصول و رعایت قواعد اثرگذار می‌تواند حق روز کودک را تمام و کمال به جا آورد.

به امید آن روز که روز جهانی کودک همان‌گونه که امسال با شعار « زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» مزین شده، از قالب شعار خارج و به واقعیت مبدل شود.

انتهای پیام/89010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول