اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی

جشن بزرگ پیوند آسمانی در اراک برگزار شد

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با هفته ازدواج جشن بزرگ پیوندهای آسمانی به همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد.

جشن بزرگ پیوند آسمانی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: این جشن به منظور تجلیل از زوج‌های موفق و الگوساز، خادمان و فعالان حوزه ازدواج و با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و موفق در جامعه برگزار شده است.

سعید ملکی با بیان اینکه معرفی زو‌ج‌های موفق از طریق دستگاه‌های مختلف دولتی براساس فرم ارسالی صورت گرفته است، اظهار داشت: زوج‌های موفقی که با رعایت مسائل دینی و برگزاری عقد و ازدواج آسان طی یک سال گذشته پیوند زناشویی بستند، انتخاب و در این مراسم معرفی خواهند شد.

وی بر ضرورت مشارکت دستگاه‌های فرهنگی مختلف در امور جوانان خصوصا ازدواج تأکید کرد و افزود: در راستای تعالی و موفقیت امور جوانان و ازدواج آسان همه دستگاه‌ها نقش به‌سزایی دارند.

ملکی، مشارکت در طرح آموزش زوجین جوان، تشکیل مجمع خیرین ازدواج، تشکیل کمیته سامان ازدواج در شهرستان‌ها، برگزاری همایش‌ها و نشست در حوزه مبانی تحکیم خانواده را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده  این اداره در امر ازدواج تا پایان سال جاری عنوان کرد.

استاد دانشگاه و کارشناس مباحث خانواده نیز متذکر شد: براساس بررسی مشاوره‌ای که بر روی بیش از 800 خانواده انجام شده است، 26 اصل مهم در زندگی وجود دارد.

بخشی افزود: اولین اصل در زندگی شکل زندگی است و بهترین الگو در زمان امروز زندگی مشارکتی است و  زن و مرد باید کنار هم بودن را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه در کنار هم بودن یاد گرفتنی است، خاطر نشان ساخت: در زندگی مشارکتی خود محوری مردان و زنان باید از بین برود و مذاکرات منطقی بین زن و شوهر انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه ازدواج یک قرارداد است، بیان کرد: باید در نظر گرفت که دو انسان می‌خواهند با هم زندگی کنند پس باید رفتاری انسانی داشته باشند و مهارت ارتباطات را به درستی به کار گیرند.

بخشی ادامه داد: کسب مهارت‌های زندگی دو نفره اعم از مهارت درک تفاوت‌های جنسیتی و فردی، مهارت حل مسئله و تحلیل منطقی از وقایع در موفقیت یک زندگی مشترک حائز اهمیت است.

جشن نمادین عقد دو جوان به عنوان نمادی از زندگی ساده، تقدیر از21 عنوان شامل زوج موفق دانشجو،‌ زوج معلول، همسر جانباز،‌ زوج موفق قرآنی، زوج موفق با کمترین مهریه، دفترخانه ازدواج نمونه، مشاورین ازدواج، کانون ازدواج آسان، زوج‌های موفق در زمینه ابتکار و تولید کار و یا فعال نمونه در امر ازدواج و برگزاری نمایش، طنز رادیویی و گروه موسیقی سنتی و پاپ با حضور خوانندگان جوان استان و گروه شعبده‌بازی از دیگر بخش‌های این جشن بود.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول