اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

تجارت در کشورهای آسیای میانه برای ایران سودآور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با توجه به ضعفی که کشورهای آسیای میانه در تولید دارند، تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشورها برای ایران سودآور است.

تجارت در کشورهای آسیای میانه برای ایران سودآور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های علمی استان قزوین و وجود 60 شرکت دانش‌بنیان در این استان، اتاق بازرگانی احساس کرد باید در این زمینه ورود پیدا کرده و شرایط لازم برای پیوند این شرکت‌ها با صنعت را فراهم آورد.

وی افزود: در این راستا پیشنهاد تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح و محقق شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان فقط در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت کرده و فاقد تجربه معاملاتی هستند، وظیفه برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و خریداران محصول آنان را اتاق بازرگانی قزوین برعهده گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با اشاره به معرفی توانمندی‌های استان عنوان کرد: یک فیلم فاخر از توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف در حال تهیه است که به طور حتم در معرفی استان قزوین نقش مهمی ایفا می‌کند.

کشاورز قاسمی تصریح کرد:‌ با وجود جایگاه بالایی که در اقتصاد کشور داریم، فاقد یک فیلم منسجم و قوی برای معرفی توانمندی‌های استان در سفرهای هیئت‌های تجاری هستیم.

وی بیان کرد: کشور ایران از نظر تجارت و بازرگانی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است زیرا کشورهای متعددی با ایران هم‌مرز هستند که پس از فروپاشی شوروی به وجود آمده و فاقد توانایی تولید هستند.

این مسئول افزود: این موضوع فرصت مناسبی برای ایران به شمار می‌رود تا به سرمایه‌گذاری و تبادلات بازرگانی با کشورهایی بپردازد که در تولید ضعیف بوده و نیاز فراوانی به دانش و تخصص ایرانیان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: کشورهای آسیای مرکزی از توانایی‌های متعددی برخوردار هستند که از جمله آنها می‌توان به کشور قزاقستان اشاره کرد که از نظر معادن، همه عناصر جدول مندلیف را دارد.

کشاورز قاسمی افزود: برقراری روابط تجاری با کشوری مانند تاجیکستان نیز به دلیل هم‌زبان بودن با ایران و برخورداری از فرهنگ نزدیک برای تجار ایرانی سودآور است.

وی اضافه کرد: کشورهای آسیای مرکزی نرخ رشد بالایی دارند و دارای پیمان‌های مناسبی هستند که از جمله آنها می‌توان به عضویت این کشورها در WTO و عضویت پیمان کشورهای مشترک‌المنافع نام برد.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط تحریم برقراری ارتباط با این کشورها می‌تواند به نفع ایران باشد و در واقع ایران با ارتباط با این کشورها می‌تواند تحریم را دور بزند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین عنوان کرد: در این بین موانعی نیز برای حضور فعالان اقتصادی در این کشورها وجود دارد که یکی از آنها مشکلات موجود در سیستم بانکی است.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از فعالان اقتصادی به دلیل عدم آگاهی کافی در مورد این کشورها تمایل زیادی برای تجارت در این کشورها ندارند و ترجیح می‌دهند کالاهای خود را در داخل کشور به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تلطیف روابط عزتمندانه را فرصت خوبی می‌داند که امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده شود.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به روابط بین‌المللی که دولت یازدهم اتخاذ کرده است، فعالان اقتصادی ایرانی روحیه و اشتیاقی مضاعف برای توسعه فعالیت‌های خود پیدا کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: در این میان رسانه‌ها نیز می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در تقویت این روحیه در فعالان اقتصادی تاثیرگذار باشند.

کشاورز قاسمی با تأکید بر نقش ثبات اقتصادی در سرمایه‌گذاری گفت: قطع یقین سرمایه‌گذاران تمایل دارند در کشورهایی که ثبات اقتصادی و بستر اقتصادی لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم است، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: استان قزوین نیز به دلیل پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های بالای صنعتی، اقتصادی و کشاورزی که دارد، سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: برندهای بزرگی در سطح کشور و از جمله استان قزوین اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ادامه فعالیت آنها نیازمند ثبات اقتصادی بیشتری است.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول