اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی بارزترین جرم رایانه‌ای

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی بارزترین جرم رایانه‌ای در آذربایجان‌شرقی است.

برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی بارزترین جرم رایانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قاسملو بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سوء‌استفاده‌کنندگان از این ترفند، با ارسال پیامک‌های جایزه‌دار برای مردم و با اغفال و تطمیع مردم شماره حساب و رمز آنان را اخذ و حسابشان را خالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که ایجاد روابط مختلف اقتصادی و اجتماعی در فضاهای مجازی قابل اعتماد نیست و باید با توجه بیشتری به شکل‌گیری روابط از این طریق دقت کنند.

قاسملو گفت: هکرها و مجرمان سایبری به طور عمده و کلان اهداف اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را دنبال می‌کنند و از همین رو برای مقابله با این مجرمان باید به شکل کاملاً روزآمد عمل کرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تمایل روزافزون به استفاده‌های پیشرفته از جمله رایانه و اینترنت شرایط را برای ظهور جرایم سایبری به وجود آورده که پیشگیری از وقوع جرم رایانه‌ای حائز اهمیت است.

وی افزود: پلیس فتا در برنامه‌های آموزشی خود جامعه هدف را مدارس، به خصوص دبیرستان‌ها تعیین کرده و دانش‌آموزان را از خطرات و جرایم رایانه‌ای آگاه می‌کند.

قاسملو گفت: در جرایم رایانه‌ای افراد سودجو به دسترسی‌های غیرمجاز اقدام کرده و به سرقت هویت کاربران و افراد جامعه برای سرقت و پخش هویت آنان در فضای مجازی اقدام می‌کنند.

وی افزود:سودجویان پس از دسترسی به اطلاعات شخصی افراد، با تهدید آنها به نشر اطلاعات در اینترنت  به اخاذی رو آورده و از این راه با تحت فشار گذاشتن افراد از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: پلیس فتا برای مبارزه با جرایم رایانه‌ای تشکیل شده و حدود دو سال و نیم است که در استان‌ها کار خود را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: در طول هفته ناجا پلیس فتا شهرستان‌های مراغه و مرند نیز افتتاح شده و برای ارائه خدمات پلیسی به شهروندان همچنین شهرستان‌های همجوار آنها آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی افزود: همچنین پلیس فتای شهرستان‌های اهر و میانه نیز به زودی تشکیل خواهند شد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول