اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرج:

کرج با کمبود فضاهای کتابخانه‌ای مواجه است

فرماندار کرج گفت: کرج با کمبود فضاهای کتابخانه‌ای مواجه است.

کرج با کمبود فضاهای کتابخانه‌ای مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اسدیان ظهر امروز در جلسه کتاب و کتابخوانی این شهرستان اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: برای رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان باید زمینه‌های حضور این افراد در اماکنی مانند کتابخانه‌ها فراهم شود.

فرماندار کرج افزود: هنگامی که افراد بدون دغدغه تمامی منابع کتاب‌ها را در دسترس داشته باشند، به نوعی تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب می‌شوند.

این مسئول با بیان این‌که هر چه میزان مطالعه کتاب در بین افراد بیشتر شود، سطح فرهنگی و علمی افراد آن جامعه نیز ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: والدین نیز نقش اساسی را در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارند، لذا باید خرید کتاب را به عنوان یکی از کالاهای مصرفی مهم در سبد خود قرار دهند.

اسدیان با بیان این‌که کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور هستند، اضافه کرد: حمایت از این‌گونه مراکز می‌تواند ما را با رشد علمی و آگاهی بیشتر همراه کند.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از برخی کتابخانه‌های این کلانشهر داشتیم، فضا و مکان کتابخانه‌ها در شأن یک استان نبود، لذا باید اقدامات اساسی برای توسعه این اماکن انجام شود.

فرماندار کرج ارتقای جایگاه کتاب و کتابخانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تحقق اهدافمان نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز طی سخنانی بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین مردم تأکید کرد و گفت: بسیاری از کتابخانه‌های عمومی این استان به اینترنت پرسرعت، لوح فشرده مقالات، مطالب تخصصی، نرم‌افزارهای کتابداری و ... مجهز هستند.

رمضانعلی محسنی تأکید کرد: کرج دارای 20 کتابخانه عمومی و 25 کتابخانه مشارکتی است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرایی شدن فاز چهارم و پنجم ایستگاه مطالعه در استان البرز خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این دو فاز از توسعه ایستگاه‌های مطالعه، تعداد ایستگاه‌های مطالعه در استان به 17 ایستگاه می‌رسد.

محسنی با اشاره به بهره‌برداری از 13 ایستگاه مطالعه استان طی سه مرحله اضافه کرد: فاز چهارم و پنجم ایستگاه مطالعه به زودی در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سه فاز از اجرای این طرح 45 عنوان کتاب برای این ایستگاه‌ها در سه بخش خردسال و کودک، نوجوان و جوان با موضوع‌های عمومی از سوی نهاد پیش‌بینی و ارسال شده است.

شایان ذکر است؛ تا‌کنون این ایستگاه‌ها در پلی‌کلینیک حصارک کرج، شعبه یک تامین اجتماعی کرج، شعبه فردیس تامین اجتماعی، ایستگاه راه‌آهن کرج، درمانگاه فرهنگیان کرج، مرکز خدمات‌درمانی البرز، استانداری البرز، باجه مرکزی پست البرز، پایانه مسافربری شهید کلانتری، پارک بانوان باغ جهان، پلی‌کلینیک تخصصی شهید بهشتی، درمانگاه مرکزی و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) راه‌اندازی شده است و تا پایان سال تعداد این ایستگاه‌ها به 21 واحد می‌رسد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول