اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

11 کتابخانه عمومی در خوزستان افتتاح می‌شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از افتتاح 11 کتابخانه عمومی در آینده نزدیک خبر داد.

11 کتابخانه عمومی در خوزستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز سیدکریم حسینی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: دین اسلام تنها دینی است که معجزه آن کتاب بوده و اولین دستوری که به پیامبر نازل شد کلمه بخوان بود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب است افزود: امروز در استان خوزستان جریان فرهنگی خوبی به راه افتاده است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان به تاسیس 192 کتابخانه عمومی در استان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک 11 کتابخانه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر آمارهای خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه داشته‌ایم و در عمده شاخص‌ها رتبه اول تا سوم کشور را کسب کرده‌ایم که این موضوع نشان از توجه مسئولان به حوزه کتاب دارد.

حسینی فضای کتابخانه‌های استان را 2 هزار مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: در خوزستان به ازای هر 24 هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود دارد همچنین به ازای هر 100 نفر دو مترمربع فضای کتابخانه‌ای موجود است.

این مسئول با بیان اینکه شش ماهه دوم سال فصل شکوفایی کارهای فرهنگی است و گفت: در حال حاضر 79 هزار عضو کتابخانه در امر کتابخوانی وجود دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: استان خوزستان فعالیت خود را در بخش کتاب و کتابخوانی آغاز کرده و با شتاب بیشتری رو به ادامه است.

انتهای پیام/ 72015/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول