اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد

لزوم ساماندهی تردد پیاده از عرض خیابان قصرالدشت

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به مرکزیت خیابان قصرالدشت در شهر شیراز لازم است که برای ساماندهی تردد افراد پیاده از عرض آن اقداماتی صورت گیرد.

لزوم ساماندهی تردد پیاده از عرض خیابان قصرالدشت

ابراهیم شعرا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: عبور افراد پیاده از حدفاصل سینما سعدی تا پارامونت و همچنین به سمت چهار راه ملاصدرا با بی‌نظمی کامل و از عرض خیابان صورت می‌گیرد.

وی افزود: خیابان قصرالدشت محوری تجاری است و با توجه به وجود خط ویژه اتوبوس همواره تا حدی در این خیابان ترافیک وجود دارد که با توجه به عبور پرشمار عابران پیاده از عرض خیابان بر کندی این ترافیک افزوده می‌شود.

شعرا ادامه داد: این موضوع علاوه بر اتلاف سوخت و انرژی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی را در پی دارد و لازم است که برای آن تدابیری اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر ساخت پل هوایی به سبب تجاری بودن با مشکلات مواجه باشد باید راهکارهای جایگزین مانند زیرگذر را بررسی و با تعیین دقیق خطوط عابر پیاده در سایر نقاط موانعی برای تردد عابران ایجاد کرد.

این عضو شورا در ادامه تصریح کرد: هفته گذشته نرخ‌های ورود به محدوده طرح ترافیک شیراز تصویب شد.

تا اطلاع ثانوی خبری از طرح ترافیک نیست

وی بیان کرد: برخی انتظار داشتند که با تصویب این نرخ‌ها وزارت کشور اجرای طرح ترافیک این شهر را ابلاغ کند اما با توجه به طولانی بودن مراحل اداری کار و لزوم هماهنگی بین دستگاهی بعید به نظر می‌رسد که این طرح تا هفته آینده نیز ابلاغ شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز همچنین گفت: تغییراتی را شورای ترافیک در سطح شهر اجرا کرده و در مواردی راکبان موتورسیکلت به قصد فرار از ترافیک و انتخاب مسیرهای کوتاه از خیابان‌های یک‌طرفه، پیاده‌روها و خطوط ویژه اتوبوس تردد می‌کنند.

شعرا ابراز داشت: در این زمینه روزانه شاهد تصادف و مجروح شدن برخی از همشهریان با موتورسیکلت‌ها هستیم و لازم است شهرداری شیراز، راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک در این زمینه تدابیری را بیاندیشند.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول