اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد:

اعطای 160 فقره جهیزیه به نوعروسان مددجوی خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: طی امسال 160 نوعروس و تازه داماد با حمایت این نهاد، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

اعطای 160 فقره جهیزیه به نوعروسان مددجوی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد، کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان در آستانه ازدواج و گسترش فرهنگ اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان و ساده است.

وی در خصوص اعتبار هزینه شده در راستای پرداخت این جهیزیه‌ها افزود: بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی برای پرداخت جهیزیه‌های مذکور هزینه شده است.

حسین‌پور با بیان اینکه این نهاد در تلاش است زمینه ازدواج آسان را برای زوج‌های جوان تحت حمایت فراهم کند، گفت: علاوه بر اینکه کمیته امداد به دختران تحت حمایت خود جهیزیه اهدا می‌کند در عین حال به دختران نیازمند غیر زیرپوشش و همچنین به بانوان مطلقه تحت حمایت کمیته امداد که مجدداً اقدام به ازدواج کرده‌اند نیز جهیزیه اعطا می‌کند.

وی اظهار کرد: طی امسال 124 فقره جهیزیه به دختران مورد حمایت و هفت مورد جهیزیه به دختران نیازمند غیر زیرپوشش و دو مورد نیز در جهت کمک به ازدواج  مجدد بانوان تحت حمایت اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی یادآور شد: امسال 20 مورد هدیه ازدواج به پسران تحت حمایت این نهاد با اعتباری بیش از 100 میلیون ریال اعطا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد کمیته امداد در بحث توانمندسازی فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات این نهاد برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان است و از این طریق این نهاد توانسته در جهت بالا بردن سلامت جامعه هدف گام موثری بردارد.

حسین‌پور با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک‌هزار نفر از نوعروسان و تازه دامادهای نیازمند استان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند؛ از نیکوکاران و مردم شریف استان خواست تا با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به تشکیل زندگی مشترک این زوج‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/63002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول