اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

نخبگان کردستان قله‌های علمی زاگرس را فتح کردند

رئیس بنیاد نخبگان کردستان از کسب عنوان برتر سومین جشنواره اختراعات زاگرس‌نشینان کشور توسط مخترعان کردستانی خبر داد.

نخبگان کردستان قله‌های علمی زاگرس را فتح کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صالح ادیبی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی نخبگان و حمایت از آنان در راستای ارتقای خلاقیت و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای تجاری‌سازی ایده نخبگان از مهمترین اهداف و وظایف این بنیاد به شمار ‌می‌آید.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 176 مخترع و نخبه کردستانی به عضویت بنیاد نخبگان درآمده و خدمات و حمایت‌های بنیاد در استان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان تصریح کرد: فعالیت مراکز رشد در دانشگاه کردستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، پارک علم و فناوری و همکاری و تعامل گسترده مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان در کنار حضور اساتید و نخبگان در قالب این مجموعه‌ها ظرفیت مناسبی را برای حمایت از نخبگان و طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده‌ است.

ادیبی افزود: برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های برگرفته از اختراعات و طرح‌های پژوهشی نخبگان، حمایت 30 تا 50 میلیون ریالی از طرح‌های اولیه و اعطای وام‌های بلندمدت، واگذاری زمین و سوله در قالب طرح‌های حمایتی و تأیید شده در پارک‌های علم و فناوری از جمله خدمات بنیاد ملی نخبگان به مخترعان و نخبگان است.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه در سومین جشنواره اختراعات زاگرس‌نشینان کشور در استان ایلام که طی چند روز اخیر برگزار شد شاهد درخشش نخبگان کردستانی و کسب عنوان تیمی این دوره از رقابت‌ها بودیم.

ادیبی افزود: در مجموع 18 مخترع کردستانی با 169 مخترع از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره به رقابت پرداختند که خوشبختانه پس از 15 ساعت داوری تخصصی در بخش مکانیک جایزه ویژه جشنواره به سیروس عبده محمدی مخترع دستگاه چاپ مولتی سیلک از کردستان تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جایزه ویژه بخش شیمی و مواد نیز به سیروان محمدی‌آذر مخترع فیبر جدید میکرو استخراج فاز جامد از کردستان تعلق گرفت.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان عنوان کرد: در بخش کشاورزی و صنایع غذایی جایزه ویژه به حسن علی‌عربی از کردستان برای اختراع قرص آهسته رهش مواد معدنی کم‌مصرف برای نشخوارکنندگان تعلق گرفت.

ادیبی خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره و در قالب برنامه‌های جنبی نیز در حوزه فرهنگی ویژه میلاد امام رضا(ع) سجاد رنجبر از کردستان عنوان برتر را به خود اختصاص داد و جایزه برتر حوزه دفاع مقدس نیز به امید نظریان از کردستان تعلق گرفت.

وی در پایان افزود: در مجموع این جشنواره نیز و با کسب عناوین ویژه در بخش‌های مختلف خوشبختانه استان کردستان از لحاظ تیمی نیز عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/79006/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول