اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ایجاد سینمای کودک در گیلان پیگیری می‌شود/ آغاز جشنواره کودک در گیلان

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان گفت: ایجاد سینمای کودک در گیلان قابل پیگیری است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این مهم تحقق یابد.

ایجاد سینمای کودک در گیلان پیگیری می‌شود/ آغاز جشنواره کودک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با شرکت 9 استان از 15 تا 19 مهر جاری در رشت خبر داد.

وی ادامه داد: رشت، پرتراکم‌ترین شهر گیلان است و به همین منظور همواره در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

*تماشای رایگان فیلم‌های جشنواره کودک در گیلان

این مسئول، با بیان اینکه باید با اتخاذ تدابیر مناسب ظرفیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در دیگر نقاط استان نیز مهیا شود، افزود: بازدید از فیلم‌های بیست و هفتمین جشنواره کودکان و نوجوانان رایگان است.

وی گفت: برای جذب دانش‌آموزان به این جشنواره ضمن اهدای رایگان بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، cd و... بازدید و تماشای فیلم‌های جشنواره نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

اسماعیل‌پور، برپایی نمایشگاه عروسک‌های صدا و سیما، برگزاری کارگاه نقاشی ویژه کودکان، کارگاه شعر و ... را از دیگر جذابیت‌های بیست و هفتمین جشنواره کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

وی، با تصریح بر اینکه در مدت زمان برگزاری جشنواره فضایی شاد و مفرح در کودکان و نوجوانان حاکم می‌شود، اذعان کرد: این جشنواره به مدت پنج روز در استان برگزار می‌شود و در این مدت می‌کوشیم تا فضایی شاد و نشاط‌آور در بین دانش‌آموزان برپا باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رسالت اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را ایجاد روحیه شادی و نشاط با حفظ حرمت‌ها و خط قرمزها دانست.

*ایجاد سینمای کودک در گیلان پیگیری می‌شود

وی، درباره ایجاد سینمای کودک در استان متذکر شد: این موضوع قابل پیگیری است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این مهم تحقق یابد.

اسماعیل‌پور، با اشاره به بودجه تعیین شده برای برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: هنوز به طور کامل بودجه برگزاری این جشنواره برآورد نشده است اما مقام ارشد دولت در استان همواره از اجرای برنامه‌های فرهنگی استقبال و حمایت می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه نباید کار فرهنگی به بهانه نبود اعتبارات تعطیل شود، یادآور شد: نباید هیچ‌کدام از رخدادهای فرهنگی به بهانه کمبود یا فقدان اعتبارات لازم تعطیل و یا نادیده گرفته شود و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شد.

*احیای سینماهای گیلان در دست بررسی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، احیای سینماهای استان را از برنامه‌های در دست بررسی ذکر کرد و گفت: با ورود تکنولوژی‌های جدید و ابزار رسانه‌های مدرن صنعت سینما با یک چالش مواجه شد و اقبال عمومی نسبت به سینما بسیار کاهش یافته است.

وی، تصریح کرد: کشور ایران به دلیل ارائه محصولات متنوع از نظر کمی و کیفی جزو 50 کشور صاحب صنعت سینما بوده و به همین دلیل نظارت بر محتوای فیلم بسیار مهم است.

به گفته اسماعیل‌پور، مالکیت سینما در اختیار حوزه هنری و بخش‌های خصوصی قرار دارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تهیه، اکران و نظارت بر فیلم‌ها را عهده‌دار هستند.

وی، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در برگزاری هر چه بهتر بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌کار می‌گیریم و امیدواریم از این پس شاهد تحقق هر بیشتر اهداف فرهنگی در استان باشیم.

انتهای پیام/2300/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول