اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مرگ یک میاندرودی بر اثر نبود امکانات درمانی و اورژانس

یک شهروند میاندرودی بر اثر نبود امکانات درمانی و اورژانس در این شهرستان جان خود را از دست داد.

مرگ یک میاندرودی بر اثر نبود امکانات درمانی و اورژانس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، بهداشت و درمان یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی کشورها در همه جهان به شمار می‌رود که هر چه سرانه خدمات در مناطق مختلف بیشتر باشد در نمودار توسعه یافتگی آن منطقه موثر است اما این مساله در شهرستان 60 هزار نفری میاندرود انگار کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نبود یک بیمارستان در میاندرود در این سال‌ها به طور دائم موجب بروز مشکلات و ناگواری‌هایی برای مردم شده است که همین موضوع تلخ‌ترین حوادث یعنی مرگ را در اثر دیر رسیدن بیماران به بیمارستان رقم زده است.

در تازه‌ترین حادثه اتفاق افتاده سلیمان کهنسال اهل روستای دلمرز گهرباران جنوبی این شهرستان به دلیل وجود نداشتن امکانات بیمارستانی جان خود را از دست داد.

وی از فرهنگیان مازندران و جانبازان جنگ تحمیلی بود که عصر پنج شنبه دچار مشکل جسمی شد و در نهایت با نهایت تلاش خانواده از دست رفت.

یکی از شاهدان عینی این اتفاق در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: من از ابتدا و از زمانی که حال وی به هم خورد در کنارش بودم و به سرعت بیمار را به مرکز درمانی دکتر جباری اسلام‌آباد بردیم ولی پزشک این مرکز با معاینه وی تشخیص داد که بیماری وی قلبی است و چون امکانات بیمارستانی مورد نیاز است باید سریعا به بیمارستان فرستاده شد.

اصغر فضلی در این مورد ادامه داد: برای اعزام به بیمارستان نیاز به آمبولانس داشتیم به همین دلیل از همان مرکز درمانی چندین مرتبه با اورژانس 115 تماس گرفته شد اما جواب یکی بود «تا دوساعت دیگر آمبولانس نداریم».

این شهروند میاندرودی ادامه داد: در نهایت از روی ناچاری بیمار را با خودرو  تاکسی تلفنی به بیمارستان بردیم و به سفارش و هماهنگی درمانگاه برای رسیدن سریع به نزدیکترین مرکز بیمارستانی بیمار را به بیمارستان تامین اجتماعی نکا بردیم تا در شلوغی و ترافیک مرکز استان گرفتار نشویم غافل از سرنوشتی که در انتظار بیمار بود.

فضلی افزود: در بیمارستان خانواده کهنسال نیز حضور داشتند و حتی راننده آژانس را نیز نگه داشتیم تا شاید نیاز شود اما در کمال حیرت متوجه شدیم که هیچ پزشکی در بیمارستان شهرستان نکا در استان مازندران وجود ندارد و تنها چند پرستار و انترن گاهی انفرادی و برخی اوقات گروهی بیمار را معاینه می‌کنند.

این شهروند مازندرانی افزود: با اعتراض ما به این وضعیت یکی از پرستاران مکررا با تلفن بیمارستان به موبایل یک پزشک در بیرون تماس می‌گرفت و سئوال می‌پرسید اما نکته ناراحت‌کننده اینکه تلفن این بیمارستان نیز سه دقیقه‌ای بود و همین مساله موجب می‌شد تا پرستار چندین مرتبه با تلفن شماره‌گیری کند تا بتواند در این موقعیت اضطراری با دیالوگ‌های نیمه تمام پی درپی چیزی از پزشک یاد بگیرد و روی بیمار پیاده کند.

وی با اشاره به تاخیر بیمارستان در پذیرش یک بیمار با عوارض قلبی در همان ابتدای ورود و نبود پزشک معالج اظهار داشت: در نهایت با دو ساعت تاخیر در این بیمارستان مجبور شدیم یک بار دیگر بیمار را نقل مکان دهیم و این بار آهنگ سفر به ساری کردیم که با رسیدن به بیمارستان ساری دیگر دیر شده بود و خانواده‌ای یتیم شده بودند.

اصغر فضلی در پایان خطاب به مسئولان به وضعیت بوجود آمده اعتراض کرد و افزود: شهرستانی که یک آمبولانس ندارد و بیمارستانی که پزشک در آن وجود ندارد پس چه لطفی دارد.

به گزارش فارس، با وجود برخی کارهای انجام شده در شهرستان میاندرود این شهرستان از برخی امکانات ابتدایی در بخش بیمارستانی محروم است و درمانگاه درمان بستر آن پس از گذشت ماه‌ها از شروع به ساخت هنوز به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام/86021/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول