اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اجرایی استاندارد استان یزد:

مردم از خرید و فروش طلاهای بی‌نشان خودداری کنند

رئیس اداره اجرایی اداره کل استاندارد استان یزد گفت: با همکاری اداره استاندارد اکنون اغلب سازنده‌های طلا با کد و نشانی بر روی طلا قابل شناسایی و پیگیری هستند بنابراین مردم از خرید طلاهای بی‌نشان خودداری کنند.

مردم از خرید و فروش طلاهای بی‌نشان خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مائده قیصری ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته استاندارد اظهار داشت: اداره استاندارد استان یزد از چند سال پیش بررسی خلوص طلا را مورد بررسی قرار داده است و بر اساس استاندارد تعریف شده، به طلاهای موجود در بازار پروانه استاندارد می‌دهد.

وی افزود: با بازرسی ناظران استاندارد، اگر میزان ناخالصی در طلا پنج هزارم گرم باشد، از سوی استاندارد قابل گذشت است اما بیش از آن، طلا عیار واقعی ندارد و مشمول استاندارد نیست.

قیصری تاکید کرد: در حال حاضر در 26 استان کشور اداره استاندارد اصلا وارد قضیه طلا و استاندارد آن نشده اما یزد از مدت‌ها پیگیر این موضوع است.

رئیس اداره اجرایی اداره استاندارد استان یزد یادآور شد: بر این اساس یزد از استان‌هایی است که عیار طلای آن به واقعیت نزدیکتر است اما در مواردی، استثنا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در گذشته طلاها هیچ نام و نشانی نداشت و خریدار در صورتی که متوجه عیار پایین طلا می‌شد، سازنده آن قابل پیگیری نبود اما اکنون با همکاری استاندارد، طلاها صاحب نام و نشان و امضا شده‌اند.

قیصری خاطرنشان کرد: اداره استاندارد تاکنون 600 سازنده طلا را در استان یزد شناسایی کرده و با ارائه یک کد کوچک که در طلا حک می‌شود، این سازندگان را قابل پیگیری کرده است.

وی تصریح کرد: این اقدام سبب سر و سامان گرفتن بازار ساخت طلا در استان یزد شده است و طلاهای دارای کد و نشان، در اغلب موارد عیار واقعی دارند.

قیصری اظهار داشت: فروشندگان طلاها را مجاب کرده‌ایم تا از سازندگان طلاهای بی‌نام و نشان خرید نکنند و طلاهای بی‌نشان تقریبا در بازار جمع‌ شده و در صورت فروش نیز، خود فروشنده مسئولیت مستقیم آن را بر عهده می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل اطمینان از عیار واقعی طلا، معاوضه طلا توصیه نمی‌شود، تاکید کرد: مردم نیز از خرید طلاهای بی‌نام و نشان یا طلاهای بدون کد خودداری کنند.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول