اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، ‌معدن و تجارت استان البرز:

ساماندهی وضعیت صنایع در البرز ضروری است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز بر ساماندهی وضعیت صنایع در البرز تأکید کرد.

ساماندهی وضعیت صنایع در البرز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسیح رجبی ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش سطح آلودگی هوا در استان البرز وجود صنایع است که باید هرچه سریع‌تر وضعیت این صنایع ساماندهی شود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان البرز شاهد نقاط صنعتی کوچک هستیم که در این راستا این مناطق نیز باید ساماندهی شده و به شهرک صنعتی تبدیل شوند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات صنایع وجود لکه‌های صنعتی است، افزود: وجود این لکه‌های صنعتی عاملی مهم در افزایش آلودگی است که باید هرچه سریعتر تدابیر لازم در این‌باره اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه تبدیل این نقاط صنعتی که به مثابه شهرک‌های صنعتی هستند، می‌تواند از پتانسیل‌های بالایی برخوردار باشد، افزود: ساماندهی این لکه‌های صنعتی از مهمترین اولویت‌ها باید قرار گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کمبود امکانات ما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است، گفت: کمبود امکانات به عنوان یکی از مهمترین موانع در توسعه صنایع استان البرز به شمار می‌رود.

*سیستم‌های کنترل هوا در صنایع استان البرز راه‌اندازی شود

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود بر راه‌اندازی سیستم‌های کنترل هوا در صنایع استان البرز تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم می‌توانیم گامی مهم را در جهت جلوگیری از آلودگی صنایع استان برداریم.

وی با اعلام اینکه اغلب واحدهای صنعتی استان البرز فاقد سیستم کنترل هوا هستند، گفت: باید با تدابیر اساسی هر چه سریعتر صنایع استان به این سیستم مجهز شوند.

در ادامه این نشست همچنین مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز نیز طی سخنانی با اشاره به اجرای طرح موفق جمع‌آوری بخارات بنزین در جایگاه‌ها و باک خودروها افزود: این طرح برای اولین بار طی سال گذشته در این استان اجرایی شد که بسیار موفق نیز بود.

ابراهیم شکوری تأکید کرد: در این طرح روزانه 650 هزار مترمکعب گاز جمع‌آوری و توسط دستگاه‌های نفتکش به انبار منتقل و به سبد سوختی کشور افزوده می‌شود.

در ادامه این کارگروه همچنین منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز طی سخنانی یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای استان البرز را وجود بادهای کوهدشت و دشت کوهی عنوان کرد و گفت: این بادها در زمستان و فصل سرد به دلیل وارونگی هوا بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دیگر سخنران این کار گروه بود که وی نیز طی سخنانی تغییر کاربری اراضی زراعی باغی را از مهمترین مشکلات در این استان عنوان کرد.

مسعود کریمی افزود: کرج و شهریار زمانی به عنوان ریه تنفسی محسوب می‌شدند، اما متأسفانه تغییرات کاربری و افزایش جمعیت روند این باغ‌شهری را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از سودجویان تنها به دنبال تأمین درآمد برای خود هستند، گفت: این تغییرات کاربری سبب فروکش شدن آب‌های زیرزمینی استان و همچنین خشک‌شدن چاه‌ها شده است.

انتهای پیام/2302/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول