اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:

بانک جامع اطلاعات شهرک‌های صنعتی البرز تدوین می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: مقدمات لازم برای تدوین بانک جامع اطلاعات شهرک‌های صنعتی این استان انجام شده است.

بانک جامع اطلاعات شهرک‌های صنعتی البرز تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه هم‌اندیشی فعالان صنعتی و مدیران شهرک‌های صنعتی استان البرز امشب به میزبانی اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد.

در این جلسه حسین طوسی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که فعالان صنعتی و انجمن‌های فعال را در این حوزه و در البرز رنج می‌دهد، نبود اطلاعات جامع و کامل از صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی این استان است.

وی تصریح کرد:‌ زمانی که اطلاعاتی از تعداد صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی نداریم، به طور طبیعی نمی‌توانیم مشکلات و کاستی‌های آنها را به درستی شناسایی و ریشه‌یابی کرده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: وقتی که ما اطلاعاتی از این صنایع و تولیدی‌های حاضر در شهرک‌های صنعتی نداریم، نمی‌توانیم اعتبارات مالی لازم برای توسعه این شهرک‌ها و رفع نیازهای تولیدکنندگان را تامین کرده و دستگاه‌های اجرایی نیز به طور طبیعی نمی‌توانند برنامه‌ریزی لازم را برای ارائه تسهیلات و حمایت‌های مطلوب از شهرک‌های صنعتی استان البرز و تولیدکنندگان داشته باشند.

طوسی بیان داشت: بنابراین در گام نخست در تلاش هستیم تا بانک جامع اطلاعات صنایع استان البرز را تهیه کنیم که برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی لازم در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین مشکلات صنایع فعال در استان البرز از جمله کمبود نقدینگی، عدم تحقق اهداف هدفمندی یارانه‌ها در حوزه حمایت از تولیدکننده و همچنین عدم توزیع امکانات زیربنایی مانند آب و برق و گاز در شهرک‌های صنعتی، بیان داشت: امیدواریم با تکمیل بانک جامع اطلاعات صنایع استان البرز و شناسایی دقیق مشکلات و نیازها، بتوانیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی بخش مهمی از مشکلات را برطرف کنیم.

طوسی افزود: بسیاری از این مشکلات از جمله ارائه خدمات شهری مانند برق و آب و گاز به شهرک‌های صنعتی و همچنین توسعه این شهرک‌ها قابل حل است و تنها نیاز به داشتن برنامه‌ و همچنین همکاری و تعامل میان دستگاهی دارد.

وی تأکید کرد: به طور قطع اگر ما اطلاعات جامعی از صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی استان البرز و همچنین نگاه دقیقی به مشکلات و نیازهای این صنایع داشته باشیم، می‌توانیم در کوتاه مدت بخش مهمی از نیازهای مدیران صنایع، تولیدکنندگان و شهرک‌های صنعتی استان را برطرف کنیم.

لازم به توضیح است،‌ در جلسه فوق تعدادی از مدیران شهرک‌های صنعتی استان البرز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول