اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفتم تا نهم آبان‌ ماه

جشنواره فیلم حوزه برگزار می‌شود

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره فیلم حوزه با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه طی هفتم، هشتم و نهم آبان‌ماه امسال خبر داد.

جشنواره فیلم حوزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی کمساری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار داشت: پرداختن به هنر به عنوان راهبرد اساسی برای تبلیغ و ترویج دین و تبیین حقایق موجود در شریعت مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که از هنر، فعالیت‌ها و تولیدات هنری صحبت می‌کنیم، بدون تردید منظور استفاده از یک زبان تاثیرگذار، بین‌المللی و جدید برای ترویج و تبلیغ دین است.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ارائه آموزش‌های فرهنگی و هنری به طلاب گفت: امروز شاهد حضور چهره‌هایی هستیم که در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند ارزش‌ها و تعالیم دینی را با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر به جامعه به‌ویژه نسل جوان منتقل کنند.

وی به فعالیت انجمن شعر در مرکز فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: شعر و ادبیات در اسلام سابقه دیرینه دارد و در تاریخ ذکر شده است که در کنار پیامبر همواره شاعران حضور داشتند و با زبان شعر مروج ارزش‌های دینی بودند.

کمساری خاطرنشان کرد: انجمن شعر در داخل و خارج کشور فعالیت داشته است و اعضای این انجمن به کشور تاجیکستان سفری داشتند و توانستند در فضای آنجا تاثیرگذار باشند.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های علمیه مرحوم کلینی‌ها،‌ شیخ صدوق‌ها، سید رضی،‌ سید مرتضی، فیض کاشانی و ... پرورش پیدا کردند و علمایی مانند امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و برخی از مراجع با زبان شعر در کنار دیگر زبان‌ها به دفاع از حریم اسلام پرداختند.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: انجمن خوشنویسی از بخش‌های دیگر مرکز است که طلاب فاضل و سرشناس در این بخش مشغول فعالیت هستند و نمایشگاهی نیز در تهران در حوزه آثار خوشنویسی هنرمندان این بخش برگزار شده است.

وی تصریح کرد:‌ انجمن هنرهای تجسمی در قالب عکاسی،‌ نقاشی، تهذیب و ... مشغول فعالیت است که این بخش برخی از روایات و احادیث را به شکل نقاشی برای کودکان، نوجوانان و جوانان عرضه می‌کند.

کمساری عنوان کرد: داستان‌ها و رمان‌های فراوانی در دستور کار داریم که اکنون پنج داستان و رمان و بیش از 40 کتاب ادبی و داستان در دست چاپ است.

وی خاطرنشان کرد: کتابی با عنوان منظومه 14 شمسی که 14 نثر از زندگی 14 معصوم به قلم 14 نویسنده ادبی حوزه تهیه و عرضه شد و تهیه این مجموعه به صورت صوتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: انجمنی برای مباحث نظری و فلسفه هنر به‌ ویژه از منظر دین و کارکردهای هنر در ترویج ارزش‌های دینی تاسیس کردیم که تاکنون 500 نفر از طلاب را جذب و فعال کرده است.

وی با اشاره به جشنواره عکس حوزه گفت: نزدیک به 2 هزار عکس در زمینه روحانیت، فعالیت‌های علمی، اجتماعی، اخلاق حوزوی و ... توسط عکاسان 28 استان کشور به این جشنواره عکس ارسال شد که در قالب کتاب چاپ شده است.

کمساری از برگزاری جشنواره فیلم حوزه با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه طی هفتم، هشتم و نهم آبان‌ماه خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 400 اثر در قالب فیلم، فیلمنامه و فیلم مستند از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان‌دهنده نگاه خوب به روحانیت برعکس توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان بود.

وی عنوان کرد: در جشنواره فیلم این موضوع پیگیری می‌شود که تولیداتی از روحانیت عرضه کنیم که بتواند چهره واقعی این نهاد مقدس، علما و مراجع را به خوبی نشان دهد.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تهدیدات موجود برای نهاد روحانیت گفت: دشمنان میلیاردها دلار برای تخریب چهره روحانیت و تشیع در قالب فیلم‌های موهن، کتاب‌های ضاله و انیمیشن برای کودکان و خردسالان هزینه می‌کنند که باید در برابر آن‌ها اقدام اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/78003/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول