اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله امامی کاشانی صورت گرفت

افتتاح نخستین مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان

مدرسه علمیه آیت‌الله امامی کاشانی و مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، با حضور آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت کاشان و اساتید و طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله امامی کاشانی در این مراسم اظهار داشت: تأسیس این مرکز پژوهشی در ارتقای اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان می تواند بسیار مهم باشد.

وی، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقی در مدرسه علمیه آیت‌الله امامی کاشانی و مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان را یکی از ضروریات امروز دانست و ادامه داد: برای تبلیغ و تبیین جامع معارف اسلامی نیاز به آموزش‌های تخصصی در این زمینه است که تأسیس چنین مراکزی می‌تواند نقش مهمی در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه داشته باشد. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انتظار می‌رود امکانات لازم برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این مرکز در اختیار افرادی که در این رشته‌ها فعالیت دارند قرار داده شود.

امامی‌کاشانی، تأ‌سیس‌ کتابخانه جامع در مرکز تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای تهیه کتاب‌های ارزشمند تخصصی و تأسیس کتابخانه‌ای جامع در این مرکز نیازمند مشارکت مردمی و خیرین شهرستان کاشان هستیم.

وی متذکر شد: تأسیس کتابخانه عمومی جامع کاشان در کنار مسجد میرعماد این شهرستان به مساحت 5 هزار مترمربع در حال انجام است که با تأسیس این کتابخانه علاوه بر کتا‌ب‌های تخصصی داخل کشور، کتاب‌های تخصصی و خطی از کشورهای اسلامی نیز برای آن خریداری و تجهیز می‌شود تا به عنوان کتابخانه‌ای غنی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان نیز در این مراسم، ارتقای سطح علمی اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان، برگزاری کلاس‌های آموزش عربی، انگلیسی، تفسیر قرآن و تشکیل جلسات تخصصی، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این مرکز تخصصی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمد نظری با اشاره به اینکه خلق چنین مرکزی در شهرستان کاشان یکی از دغدغه‌های مدیریت حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان بوده است، متذکر شد: امروز با همت و تلاش آیت‌الله امامی کاشانی این مرکز خریداری و در راستای آموزش و پژوهش اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان به کار گرفته می‌شود.

وی، مساحت مدرسه علمیه آیت‌الله امامی کاشانی و مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان را 700 متر مربع اعلام و عنوان کرد: این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط آیت‌الله امامی کاشانی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، خانه ابوتراب امامی ‌کاشانی در میدان کمال‌الملک کاشان مدرسه علمیه آیت‌الله امامی کاشانی و مرکز آموزشی تخصصی اساتید حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با حضور آیت‌الله امامی کاشانی، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان و آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول