اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

کشور دچار بحران زیست‌محیطی است

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما دچار بحران زیست‌محیطی در کشور هستیم، گفت: ارائه طرح‌های سازنده برای کاهش آلودگی هوا در ایران به ویژه کلانشهر کرج ضروری است.

کشور دچار بحران زیست‌محیطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معصومه ابتکار ظهر امروز در کارگروه آلودگی هوا که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در کلانشهرها انجام داد، رفع آلاینده‌ها و ارائه طرح‌های مفید و سازنده برای کاهش آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: کلانشهر کرج نیز با توجه به داشتن صنایع مختلف و وجود بسیاری از آلاینده‌ها یکی از شهرهایی محسوب می‌شود که باید اقدامات و طرح‌های سازنده را به منظور کاهش آلودگی هوای آن انجام دهیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از امتیازات استان البرز داشتن برنامه توسعه محیط زیست است، افزود: باید برای تحقق اهداف مهمی که در این زمینه داریم، همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

* کشور دچار بحران زیست محیطی است

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان برخی از مشکلات زیست‌محیطی کشورمان گفت: در حال حاضر ما با بحران‌های مختلف زیست‌محیطی در کشور درگیر هستیم که اگر برنامه لازم برای رفع این بحران‌ها را نداشته باشیم، در آینده خسارات جبران ناپذیری به ما وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجربه به ما ثابت کرده است که توان جبران این خسارات را هم نداریم، ضمن اینکه بحران‌های زیست محیطی در بسیاری از موارد جبران‌ناپذیر هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای رفع این مشکلات باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری لازم را در حوزه محیط زیست انجام داد و با بهره‌گیری از توان متخصصان، با تمام توان برای رفع این بحران‌ها و مشکلات اقدام کرد.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند توسعه پایدار، اظهار داشت: به طور قطع این سند یکی از دستاوردهای مهم مدیریتی کشور خواهد بود و می‌تواند روند توسعه ایران را تسریع بخشد.

وی متذکر شد: اما باید توجه داشت که بدون حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار محقق نمی‌شود و امروز مردم ما خسارات بسیاری را به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی مانند بیماری‌های مختلف، ابتلا به آلرژی و آسم پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تدوین سند آمایش سرزمینی در استان البرز یاد کرد و این اقدام را گامی مهم در جهت شناسایی توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها، مشکلات و نیازهای زیست محیطی در استان البرز به ویژه در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد.

ابتکار در ادامه با اشاره به تلاش نهادهای مختلف برای سالم‌سازی هوای شهرستان کرج گفت: طرح‌هایی که برای رسیدن به شاخص‌های هوای پاک در کرج اجرایی شده، مطلوب بوده و از سوی دیگر طرح کهاب که برای نخستین‌بار و به صورت نمونه در استان البرز اجرا می‌شود، در این حوزه ارزشمند است و امیدواریم دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته باشد.

لازم به توضیح است، ظهر امروز کارگروه فوق با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان البرز برگزار شد و بلافاصله پس از پایان این کارگروه، جلسه‌ دیگری تحت عنوان کارگروه آب به ریاست ابتکار تشکیل شد که این جلسه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2302/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول