اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جلسات آمادگی

کشت پاییزه در خراسان رضوی کلید خورد

با حضور مدیران جهاد کشاورزی استان و رؤسای ادارات تولیدات گیاهی شهرستان‌ها جلسه آمادگی برای شروع کشت پاییزه برگزار شد.

کشت پاییزه در خراسان رضوی کلید خورد

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر امور شهرستان‌های سازمان با اعلام این خبر گفت: در ادامه جلسه‌ای که با حضور تمام رؤسای سازمان‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد به دستور مقام عالی وزارت مقرر شد تمام امکانات شهرستانها برای کشت پاییزه بسیج شود.

احمد شیرین بهادر تاکید کرد: این جلسه برای تاکید اهمیت موضوع کشت پاییزه و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به شهرستانها برگزار می‌گردد.

وی افزود: بذور مورد نیاز کشت پاییزه تامین و به همراه دستورالعمل‌های فنی لازم به شهرستانها ابلاغ و مدیران و کارشناسان شهرستانها برای هدایت و حمایت در کنار کشاورزان هستند.

غلامحسین ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در حاشیه این گردهمایی افزود: در راستای تامین نهاده 14 هزارتن گندم بذری در 14 رقم تدارک دیده شده که تعدادی از آنها ارقام جدید با عملکرد کمی و کیفی بالا می باشند که در اختیار کشاورزان به قرار هر کیلو 1050 تومان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: به ازای هر کیلو گندم بذری 200 تومان یارانه از طرف دولت پرداخت گردیده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به تامین بذر جو در استان گفت: 4هزار تن بذر جو به قرار هر کیلو 896 تومان بین کشاورزان توزیع خواهد شد که 3500 تن آن توزیع و مابقی بزودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود:در راستای کشت کلزا در استان تا کنون 16 تن بذر ارقام سردسیری به ازای هر کیلو 5300 تومان و 12 تن بذر گرمسیری تدارک دیده شده که بزودی توزیع خواهد شد.

ساربان با اشاره به سهمیه کود ازته استان گفت: از 175 هزار تن سهمیه استان 37 درصد آن در اختیار کشاورزان قرار گرفته و با توجه به شروع کشت پاییزه توصیه اکید بر جذب 100 درصدی کود به شهرستانها شده است؛ در بحث کود فسفات بخشی از آن به شهرستانها ابلاغ و به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر تامین هر چه سریعتر کود در کشور امید است مابقی به کشت پاییزه برسد.

انتهای پیام/2202/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول