اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مشاور نخست‌وزیر پاکستان:

طالبان پاکستان نیازی به تاسیس دفتر سیاسی ندارد

«سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل با اشاره به تفاوت مذاکرات صلح با طالبان پاکستان و افغانستان، تصریح کرد طالبان پاکستان نیازی به تشکیل دفتر سیاسی ندارد.

طالبان پاکستان نیازی به تاسیس دفتر سیاسی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سرتاج عزیز مشاورنخست وزیر پاکستان در امور بین‌الملل تصریح کرد که طالبان پاکستان نیازی به دفتر سیاسی ندارد.

وی افزود: طالبان پاکستان می‌توانند هر‌کسی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند و زمان و مکان مذاکره را نیز تعیین نمایند بنابراین هر مکانی که برای مذاکره در نظر گرفته شود محل استقرار طالبان خواهد بود و نیازی به یک دفتر سیاسی مشخص نیست.

عزیز تصریح کرد: موضوع مذاکره با طالبان افغانستان نسبت به طالبان پاکستان متفاوت بوده و علت بازگشایی دفتر طالبان در قطر این است که این مذاکرات خارج از افغانستان برگزار می‌شوند به همین علت آمریکایی‌ها از آن به عنوان دفتر سیاسی طالبان یاد می‌کنند.

مشاور نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: ما سعی داریم داخل پاکستان با طالبان مذاکره کنیم و هر جایی را می‌توان به عنوان محل مذاکره در نظر گرفت.

سرتاج عزیز با اشاره به اینکه نوع نگاه پاکستان و آمریکا نسبت به افغانستان روی روابط این دو کشور تأثیر‌گذار است، افزود: نزدیک بودن «پیشاور» به مناطق قبایلی، این شهر را تبدیل به یک هدف سهل برای تروریست‌ها کرده است.

عزیز تأکید کرد: طالبان پاکستان یک گروه نیستند بلکه از گروه‌های متعددی تشکیل شده‌اند و همین موضوع مذاکره با آنها را دشوار کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول