اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کسب رتبه نخست پلیس آگاهی همدان در حوزه کشف

فرمانده انتظامی استان همدان از کسب رتبه نخست پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان همدان در حوزه کشف در سطح کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست پلیس آگاهی همدان در حوزه کشف

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد مهدیان‌نسب شامگاه یکشنبه در کارگاه آموزشی همگانی انتظامی استان در تالار معلم همدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 10 تن مواد مخدر در استان کشف و 35 باند خطرناک مواد افیونی نیز منهدم شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت فوریت‌های پلیسی 110 در کشور افزود: قبل از ایجاد فوریت‌های پلیسی، مردم مطالبات خود را در تمامی حوزه‌ها به پلیس و متعاقباً در دستگاه‌های قضایی دنبال می‌کردند اما امروز پس از تماس با فوریت‌های پلیسی 110، پلیس شتابان در محل حضور پیدا کرده و جوابگوی مطالبات مردمی خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: به دنبال آغاز به کار آزمایشی یگان مستقل فوریت‌های پلیسی یا همان 110 در شهر همدان هستیم و ساز و کار اجرای این طرح نیز در دست آماده‌سازی است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید بر اساس قانون به مردم پاسخگو باشند، گفت: نیروی انتظامی نخستین سازمان پاسخگو به مردم است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز نظارت همگانی پلیس یادآور شد: در طی 6 ماه نخست سال پیشنهاد، انتقاد، شکایت و تشکر از سوی مردم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه راهنمایی مردم در پلیس 110 نیز 82 درصد افزایش مشاوره و راهنمایی را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: در زمینه جمع‌آوری تجهیزات دریافت ماهواره در سطح استان 32 هزار ماهواره جمع آوری شده است.

مهدیان نسب گفت: براساس گزارش ابلاغی از سوی ستاد نیروی انتظامی، پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان رتبه نخست کشوری را در حوزه کشف از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کشف پیش دستانه و در کشف سرقت‌ها حدود 80 درصد وقوع جرم در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه در زمینه کاهش سرقت‌های خشن جزء بهترین استان‌ها هستیم، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 19 جرم خشن در استان انجام شده که 5 مورد آن از بیرون از استان وارد و به وقوع پیوسته است.

وی اضافه کرد: در زمینه سرقت‌های مهم غیر از سرقت‌های خرد با وجود اینکه در میانگین کشوری تمامی استان‌ها بالا هستند، استان همدان تنها استانی است که 5.4 درصد کاهش دارد.

مهدیان نسب در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال پر کردن خلاء‌های انتظامی است، گفت: در هر جا و مکانی که مناطق مسکونی و یا شهرکی ایجاد می‌شود باید فضای انتظامی آن مشخص و جدا شود.

وی با اشاره به احداث مسکن‌های انبوه تصریح کرد: متأسفانه در احداث این گونه واحدهای مسکونی همه چیز دیده می‌شود اما نگاه امنیتی ندارند.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: گاهی حتی وجود یک کیوسک نیروی انتظامی در منطقه می‌تواند نیازهای امنیتی مردم را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر چندین کلانتری در استان حذف شد، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمان فرمانده سابق انتظامی استان تاکنون موفق به اخذ مجوز ایجاد چهار کلانتری در شهرک فرهنگیان، مهاجران و دو کلانتری در نهاوند شدیم که 17 مهرماه افتتاح خواهند شد.

مهدیان نسب خاطرنشان کرد: پلیس راه بزرگراه کربلا نیز در همین روز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/89017/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول