اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

رئیس شورای نجات الانبار در گفت‌وگو با فارس:

تشدید خشونت‌‌های عراق نتیجه ارتباط گروه‌های تروریستی با همتایان آنها در سوریه است

رئیس شورای نجات الانبار با اشاره به اینکه تشدید خشونت‌ها در عراق نتیجه ارتباط گروه‌های تروریستی با همتایان آنها در سوریه است، تاکید کرد که این گروه‌ها بدون حمایت‌های داخلی و خارجی هیچ‌گاه موفق به اجرای اهداف خود در عراق نیستند.

تشدید خشونت‌‌های عراق نتیجه ارتباط گروه‌های تروریستی با همتایان آنها در سوریه است

«حمید الهایس»، رئیس شورای نجات الانبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، گفت: سازمان تروریستی القاعده به تنهایی قادر به انجام حملات خونینی نیست که در عراق دست به آنها می‌زند.

الهایس تاکید کرد: این حملات تنها با حمایت‌های لجستیکی بسیاری که از سوی برخی طرف‌ها و شخصیت‌های معروف به توجیهات مظنون، قابل اجرا هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های وابسته به القاعده در عراق را مشتی خونریز دانست که تعداد آنها از هزار نفر تجاوز نمی‌کند،‌ تاکید کرد: این سازمان تروریستی به تنهایی در عراق فعالیت نمی‌کند.

الهایس گفت: دلیل افزایش موج حملات تروریستی در عراق بی‌ارتباط با آنچه در سوریه در جریان است، نبوده و ارتباط‌ات فکری و عقیدتی سازمان‌های تروریستی و هدف واحد آنان که در برافروختن آتش جنگ‌های طایفه‌ای در منطقه در این زمینه بی‌تاثیر نیست. 

الهایس احزابی که نام «اسلامگرا» را یدک می‌کشند و همچنین برخی شخصیت‌های سیاسی که بارزترین آنها «احمد العلوانی» است، به ایجاد محیط مناسبی برای تروریست‌ها از طریق سو استفاده از منبرها و تریبون‌ها برای تشویق به قتل و تروریسم و برافروختن آتش فتنه‌های طایفه‌ای متهم کرد که نتایج آن بر هیچ کس آشکار نیست.

وی از گروه‌های امنیتی عراق خواست تا با طراحی و اجرای عملیات گسترده و با مشت‌های آهنین خود به کار این گروه‌ها در عراق پایان دهند.

الهایس گفت: نیروهای امنیتی عراق نیاز دارند تا در عملیات خود بازنگری و از برنامه‌های جدید برای به دست گرفتن کنترل امور امنیتی عراق استفاده کنند.

سیاستمداران و تحلیلگران عراقی به این اتفاق نظر رسیده‌اند، وخامت اوضاع امنیتی در عراق جدا از وضعیت امنیتی در سوریه نیست، آنان همچنین اختلافات سیاسی و تلاش برای برافروختن آتش فتنه‌های طایفه‌ای از سوی العلوانی و شخصیت‌های مانند وی را زمینه‌ساز وخامت اوضاع امنیتی می‌دانند.

این درحالی است که کشور عراق شاهد تشدید بحران سیاسی میان احزاب و گروه‌های این کشور به موازات افزایش میزان خشونت‌ها در بغداد و دیگر شهرها و مناطق عراق است، تا جایی‌که این کشور در این اواخر شاهد صدها حمله مسلحانه از طریق خودروها بمبگذاری شده، مواد منفجره و بمب‌هایی بوده که گروه‌های مردمی و دستگاه‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

علاوه بر این عملیات دیگری از سوی گروه‌های مسلح صورت گرفته که بسیاری از کارشناسان شک دارند، این عملیات به تنهایی از سوی سازمان تروریستی القاعده و بدون حمایت‌های داخلی و خارجی صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول