اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:

تروریست‌های النصره، بخشی از سلاح‌های دریافتی از قطر و عربستان را به عراق قاچاق می‌کنند

یکی از اعضای پارلمان عراق با اشاره به کمک تسلیحاتی قطر و عربستان به گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه، گفت: این تروریست‌ها به منظور ایجاد ناامنی در عراق، بخشی از سلاح‌های دریافتی را به این کشور قاچاق می‌کنند.

تروریست‌های النصره، بخشی از سلاح‌های دریافتی از قطر و عربستان را به عراق قاچاق می‌کنند

«حاکم الزاملی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد،  با تاکید بر اینکه عربستان، قطر و ترکیه به تروریست های معروف به «جبهه النصره» کمک تسلیحاتی میکنند، اظهار داشت: النصره نیز بخشی از سلاح های دریافتی را به عراق قاچاق کرده و در اختیار تروریست ها قرار می دهد تا از آن در انفجارها و در نتیجه ایجاد بی ثباتی و ناامنی در عراق استفاده شود.

وی افزود: گروه های تروریستی مانند القاعده و بازماندگان رژیم بعث، عامل انفجارهای اخیر در عراق و افزایش ناامنی در این کشور به ویژه در بغداد، هستند.

الزاملی با اشاره به اینکه عربستان و قطر، آشکارا از حمایت مالی و تسلیحاتی جبهه النصره سخن می گویند گفت: بخشی از سلاح های دریافتی النصره به عراق قاچاق می شود تا از آن برای کشتار مردم بی گناه این کشور استفاده شود، بنابراین دو کشور مزبور در کشتار عراقی ها دست دارند.

وی با فراخواندن وزارت کشور عراق به مسئولیت پذیری در این خصوص، تصریح کرد: وجود برنامه های امنیتی قدیمی و نیز فرماندهانی که از مهارت کافی و خوبی برخوردار نیستند، بر وضعیت امنیتی کشور تاثیر منفی داشته است و تاکنون موارد متعدد ناامنی گزارش شده است که نمونه آن وقوع انفجار در شهرک «صدر» بود که بیش از 300 قربانی داشت.

الزاملی با قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تاکید کرد: ایران، بازیگر اصلی و تاثیرگذار منطقه ای است و با وجود کشمکش با آمریکا و مخالفت با حضور آن در منطقه، هیچ گاه در انفجارها و ناامنی کشورهای منطقه از جمله عراق دست نداشته است.

این نماینده پارلمان عراق ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا اختلافات خود را حل و فصل کرده و واشنگتن نیز به حضور خود در منطقه پایان دهد.

وی گفت وگو و آشتی بین ایران و آمریکا را در ثبات و امنیت عراق تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول