اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد

استقبال نسل جوان از جلسات گفتمان دینی در کرج

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: طی ماه‌های گذشته جوانان و نوجوانان این منطقه از جلسات گفتمان دینی استقبال زیادی داشتند.

استقبال نسل جوان از جلسات گفتمان دینی در کرج

سید عباس مسعودی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی به ویژه کشورهای غربی توطئه‌های بسیاری برای دور کردن جوانان متدین و ولایی کشورمان از تعالیم دینی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی و با درایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و همچنین فطرت پاک و بصیرت بالای نسل جوان، این توطئه‌ها تا به امروز با شکست روبه‌رو شده است.

این مسئول با یادآوری رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر لحظه باید آماده مقابله با دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان و غربی‌ها بود، ادامه داد: به طور قطع اگر برای حفظ ایمان نسل جوان تلاش نکرده و برنامه‌ نداشته باشیم، در برابر توطئه‌های دشمنان غافل مانده و نمی‌توانیم اهداف مقدس انقلاب اسلامی را به پیش ببریم.

مسعودی افزود: در همین راستا نهادهای متولی امور دینی و فرهنگی در ایران برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی را در دستور کار دارند که یکی از این برنامه‌ها برگزاری گفتمان‌های دینی بوده که این جلسات در استان البرز طی سال‌های گذشته با جدیت برپا شده است.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان استان البرز در این مدت به ویژه از ابتدای سال جاری استقبال خوبی از جلسات گفتمان دینی داشتند و همین امر موجب شده است که برنامه‌ریزی بهتری برای این جلسات داشته باشیم.

*برگزاری بیش از 180 جلسه گفتمان دینی

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج در پاسخ به این پرسش که در این حوزه چه اقداماتی تاکنون صورت گرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 180 جلسه گفتمان دینی با حضور مبلغان مذهبی، علمای دینی، جوانان و دانشجویان در حوزه ماموریت تبلیغات اسلامی در شمال شهرستان کرج برگزار شده است.

مسعودی افزود: این جلسات با استقبال خوب جوانان و نوجوانان همراه بوده و به همین دلیل در تلاش هستیم تا برای شش ماه دوم سال این جلسات را از نظر کمی و کیفی توسعه داده و تا پایان سال گفتمان‌های دینی بیشتری را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: در جلسات فوق، احکام و تعالیم دینی از سوی مبلغان مذهبی و علمای دینی مطرح شده و سپس موضوع با حضور جوانان حاضر به بحث گذاشته می‌شود که بخش مهمی از استقبال جوانان ما به دلیل همین بحث‌ها و تبادل اندیشه‌ها است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج ادامه داد: جوانان امروز ایران اسلامی به دلیل دسترسی به منابع اطلاعاتی گسترده‌تر نسبت به نسل‌های قبلی، اشتیاق بیشتری برای کسب تعالیم دینی داشته و همین امر وظیفه علمای دینی و همچنین نهادهای متولی این حوزه را افزایش داده است.

مسعودی در پایان تاکید کرد: با توجه به استقبال و اشتیاق خوب نسل جوان در شهرستان کرج، برای شش ماه دوم سال که مصادف با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است، برنامه‌های جدی در برگزاری جلسات گفتمان دینی خواهیم داشت که بخش عمده‌ای از آنها در مراکز علمی و آموزشی این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول