اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفرای همسایگان شرقی کشور از بندر امیرآباد بازدید کردند

هیئتی بلند پایه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق کشور با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین‌المللی از طریق بندر امیر آباد از این بندر بازدید کردند.

سفرای همسایگان شرقی کشور از بندر امیرآباد بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، هیئتی بلند پایه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق کشور با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین‌المللی از طریق بندر امیر آباد از این بندر بازدید کردند.

در این بازدید که غلام‌عباس ارباب خالص نماینده وزارت امور خارجه در شرق و شمال کشور، جواد عیسی‌نیا نماینده وزارت امور خارجه در مازندران، محمدامین صدیقی سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، ابراهیم مصطفی جمال‌الدین سر کنسول جمهوری عراق در مشهد، آونتالاب اونالبایف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان، قاضی حبیب‌الرحمان کنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد به همراه سیدعلی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از امکانات، قابلیت‌ها و تجهیزات این بندر بازدید کردند.

علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به نقش ویژه بندر امیر آباد بهشهر در توسعه ترانزیت و برقراری ارتباط حمل‌ونقل بین بنادر جنوبی و بنادر شمالی کشور و نیز کشورهای آسیای میانه گفت: بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر و حلقه اصلی کریدورهای بین‌المللی شمال ـ جنوب و تراسیکا است.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی جمهوری ایلامی ایران در منطقه، وجود بندر امیر آباد را در شرق مازندران نقطه عطفی در توسعه روابط تجاری با کشورهای همجوار و گسترش تعاملات بین‌المللی دانست.

به گزارش فارس، حضور در مراسم هفته ملی دریانوردی و بازدید میدانی از امکانات و تجهیزات و اسکله‌های بنادر امیرآباد از برنامه‌های جنبی این دیدار بود.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول