اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری

میانگین بازدهی بورس منطقه‌ای فارس 70 درصد بوده است

مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، میانگین بازدهی بورس منطقه‌ای فارس 70 درصد بوده است.

میانگین بازدهی بورس منطقه‌ای فارس 70 درصد بوده است

کرشمه ترابیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: 70 درصد بازدهی به معنای آن نیست که 500 شرکت بازدهی مشابه داشته‌اند بلکه منظور این بوده که میانگین بازدهی در بورس فارس 70 درصد بوده است.

وی افزود: ممکن است شخصی شرکتی زیانده را به اشتباه انتخاب کرده باشد و بگوید من ضرر داشته‌ام که این مسئله به بازدهی کل ارتباط ندارد.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس ادامه داد: افراد باید سعی کنند وجهی که در بازار بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند از محل پس‌انداز آنان باشد.

وی اضافه کرد: فرد می‌تواند ابتدا یک‌سوم پس‌انداز خود را وارد بازار بورس کند و بعد که تجربه پیدا کرد به تدریج این سرمایه را افزایش دهد.

ترابیان با بیان اینکه 22 شرکت کارگزاری در شیراز فعال است، خاطرنشان کرد: نخستین کاری که فرد برای ورود به بازار بورس باید انجام دهد مراجعه به شرکت‌های کارگزاری است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس تصریح کرد: پس از تحویل مدارک فرد متقاضی، برای وی 48 ساعته کد سهامداری صادر می‌شود و پس از صدور این کد، فرد می‌تواند سهم شرکت مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و پول را متناسب با تعداد و نوع سهام به حساب آن شرکت واریز کند.

ترابیان بیان کرد: در این زمینه بورس اوراق بهادار منطقه‌ای فارس کلاس‌های دو ساعته رایگان را نیز برای آشنایی با مفاهیم بورس برگزار می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: در 121 روز فعالیت بورس فارس در 6 ماهه نخست امسال، یک‌هزار و 858 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 682 میلیارد تومان در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای فارس، متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 56 هزار میلیون ریال بوده و ارزش ریالی معاملات 534 درصد افزایش داشته است.

ترابیان یادآور شد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 57 درصد ارزش معاملات به خرید سهام و 43 درصد به فروش آن اختصاص داشته و در این مدت 2 هزار و 800 کد سهام‌داری جدید ایجاد شده است.

انتهای پیام/2448/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول