اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

افزایش 380 درصدی معاملات در بورس فارس

در شش ماهه نخست سال جاری، مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد حجم آن 380 درصد افزایش داشته است.

افزایش 380 درصدی معاملات در بورس فارس

مدیر بورس منطقه‌ای فارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان این مطلب اظهار داشت: در 121 روز فعالیت بورس فارس در شش ماهه نخست امسال، یک‌هزار و 858 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 682 میلیارد تومان در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

کرشمه ترابیان افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 56 هزار میلیون ریال بوده است.

به گفته وی، در این مدت ارزش ریالی معاملات 534 درصد افزایش داشته است.

ترابیان اضافه کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 57 درصد ارزش معاملات به خرید سهام و 43 درصد به فروش آن اختصاص داشته و در این مدت 2 هزار و 800 کد سهام‌داری جدید ایجاد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شش ماه مورد گزارش، نزدیک به 2 هزار و 592 نفرساعت کلاس آموزشی در تالار شیراز برگزار شده است.

ترابیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس منطقه‌ای فارس 21 شرکت است که از این میان چهار شرکت در بازار اول، 15 شرکت در بازار دوم و دو شرکت در فرابورس قرار دارند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های استانی سیمان لارستان، کابل‌سازی ایران و کارخانجات مخابراتی ایران در بازار پایه فرابورس پذیرفته شده‌اند.

ترابیان بیان کرد: سهام کارخانه‌های صنعتی آزمایش، تولیدی اشتاد موتورز، پتروشیمی داراب، پتروشیمی جهرم و پتروشیمی فسا به صورت توافقی در بازار پایه فرابورس معامله می‌شوند.

وی ابراز داشت: در این مدت 22 شرکت کارگزاری به همراه سه تالار اختصاصی و سه دفتر معاملاتی خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر ایستگاه معاملاتی 262 هزار میلیون‌ریال و سرانه معاملات روزانه هر ایستگاه معاملاتی 2 هزار و 170 میلیون ریال بوده است.

این مسئول اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار معاملات در شهریور ماه جاری پرداخت و گفت: در شهریور ماه جاری در 21 روز فعالیت، 239 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش هزار و 163 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

ترابیان همچنین ابراز داشت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 55 هزار و 376 میلیون‌ریال بوده است.

وی تصریح کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار شهریور ماه سال گذشته نشان می‌دهد که حجم سهام معامله شده 230 درصد و ارزش ریالی معاملات 458 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در این ماه 60 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 40 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول