اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی سالانه 750 امام جمعه صورت گرفت

قرار گرفتن امام جمعه بویین زهرا بین برگزیده‌ها

امام جمعه شهر بویین زهرا موفق به کسب رتبه نخست ارایه خطبه‌های نماز جمعه از بین 750 ائمه جمعه کشور شد.

قرار گرفتن امام جمعه بویین زهرا بین برگزیده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین ترویج و تبیین مباحث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه به طور هفتگی با زبان ساده و آمیخته با بصیرت و هوشمندی تمام در خطبه‌های وحدت‌بخش و دشمن‌شکن جمعه در نواحی، شهر‌ها و مصلاهای برپایی این فریضه مهم و دینی همواره حائز اهمیت بوده و در کسب آگاهی و بینش اهالی یک محدوده سرزمینی تأثیرگذار است.

در این راستا البته راهبرد و منش صعودی امامان جمعه برای کسب و شناخت از مسائل مهم و اتفاقات مطرح جامعه برای بازگویی و تبیین مردمی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چنانچه در صورت عدم آگاهی بخشی از سوی روحانیون و ائمه جمعه مردم یک اجتماع در برخورد و فهم یک مسئله چه از نظر دینی و چه اجتماعی دچار تردید شده و فهم آن مسئله و موضوع برای آنان به راحتی امکان‌پذیر نیست.

باید اذعان کرد که با توفیق الهی و همت والای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حال حاضر به طور هفتگی و با حضور اجتماعات و اقشار مختلف مردمی، مسئولان و حتی اشخاص و چهره‌های مطرح بین‌المللی به ویژه در نماز جمعه شهرهای بزرگ این فریضه مهم با شکوه، انسجام و هوشمندی فراوانی برگزار شده و خطبای جمعه به بیان احکام شرعی، مسائل و اتفاقات روز جامعه و در پاره‌ای گوشزد کردن علایم هشدار برانگیز به مسئولان و دستگاه‌های مختلف می‌پردازند.

بر همین اساس و در راستای تشریح فعالیت‌ها و عملکرد‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و دینی سالانه گردهمایی بزرگ ائمه جمعه با محوریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برپا می‌شود که شرکت در سخنرانی رهبر معظم انقلاب و گوش دادن به رهنمود‌های معظم‌له شاخص‌ترین این برنامه‌ها طی این گردهمایی دو روزه است.

در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور نیز که در تهران برگزار شد 750 امام جمعه کشور شرکت کردند.

بر پایه این گزارش سنجش و گزینش آثار و عملکرد‌های مختلف ائمه جمعه در حاشیه این گردهمایی سالانه توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با هدف شناخت و تجلیل از امامان جمعه برتر صورت می‌گیرد.

در این راستا و در پی بررسی‌های به عمل آمده از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور تعداد 10 نفر از روحانیون امامان جمعه برتر و برگزیده در بخش خطبه‌ها از نظر شکل و محتوا شناخته شدند.

در این دور از بررسی آثار ارایه شده حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه به عنوان امام جمعه دایم شهر بویین زهرا جزو 10 نفر از امامان جمعه برتر کشور شناخته شد.

همچنین در حاشیه این گردهمایی سالانه و پس از اعلام امامان جمعه منتخب امام جمعه شهر بویین زهرا با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه بیست و دومین گردهمایی امامان جمعه سراسر کشور از سوی آیت‌الله تقوی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تقدیر شد.

گفتنی است عملکرد دفتر امام جمعه شهر بویین زهرا در ارایه گزارش خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه به همراه ارسال گزارش‌ها، اخبار و نیز مقالات به پایگاه اینترنتی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز مطلوب و طی یک سال اخیر ارزنده بوده است.

رسیدگی به درخواست‌های روزانه مراجعه‌کنندگان و برقراری تعامل سازنده با اصحاب رسانه، جراید و مطبوعات استان قزوین جزو عملکرد‌های مختلف دفتر امام جمعه شهر بویین زهرا بوده است.

در این راستا نمایندگی دفتر استانی خبرگزاری فارس استان قزوین کسب این مقام ارزشمند معنوی را به حجت‌الاسلام زرینه امام جمعه شهر بویین زهرا تبریک می‌گوید.

گفتنی است خبرگزاری فارس استان قزوین از یک سال و نیم پیش تعامل ارزنده‌ای را در راستای پوشش خطبه‌های هفتگی نماز وحدت‌بخش جمعه و انعکاس دیدار‌های مردمی، کاری و سایر برنامه‌ها با دفتر امام جمعه شهر بویین زهرا داشته است.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول