اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی امامزاده عباس(ع) ساری:

عمل همراه با شناخت مورد تأکید امام جواد (ع) بود

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری با اشاره به یکی از آموزه‌های تربیتی و اخلاقی امام جواد (ع) گفت: این امام بزرگوار همیشه بر عمل همراه با شناخت تأکید داشتند.

عمل همراه با شناخت مورد تأکید امام جواد (ع) بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، شامگاه شنبه مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد. عزاداران امام جواد (ع) در این مراسم همچنین با سینه‌زنی و عزاداری گوشه‌هایی از عشق و ارادت خود را به نهمین امام شیعیان جهان به نمایش گذاشتند و در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت‌السلام علی‌اصغر علیزاده، مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری در سخنانی با تسلیت شهادت امام نهم شیعیان جهان، گفت: امام جواد (ع) در زمان طفولیت به امامت رسیدند و در شرایط سختی رهبری امت اسلامی را بر عهده گرفتند.

وی بیان کرد: امام جواد(ع) با زندگی خود بسیاری از اندیشه‌های انحرافی و باطلی را که در جامعه پیدا شده بود، به چالش جدی کشید.

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری، امام جواد(ع) را معجزه الهی و حجت کامل خداوندی بر امت اسلام دانست و متذکر شد:  امام جواد (ع) با آنکه در کودکی به مقام امامت رسید و خلافت الهی را در جهت دستورات خداوند پذیرفت، به واقع ادامه دهنده راه پدر بزرگوار خود بودند.

وی با اشاره به یکی از آموزه‌های تربیتی و اخلاقی امام جواد (ع) گفت: این امام بزرگوار همیشه بر عمل همراه با شناخت تاکید داشتند.

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری تصریح کرد: در دوران امامت امام جواد (ع) شیعه در حساس‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله از حیات سیاسی فکری خود و در ضعیف‌ترین موقعیت به سر می‌برد.

علیزاده با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمن از زمان پیامبران تا به الان در حکومت‌های اسلامی وجود داشته است، گفت: در زمان امام جواد (ع) اکثر فرقه‌ها با سوال‌های متفاوت سعی بر جلوه دادن سن کم ایشان و ناتوانی در پاسخ به شبهات فقهی را داشتند که با جواب‌ها خنثی‌سازی این هجمه‌ها مواجه شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمن به دنبال تضعیف روحیه جوانان ایران اسلامی در جهت تبیین مواضع اسلامی است، ابراز داشت: در صورتی‌ که جوانان جامعه ما همواره راه و سیره ائمه اطهار (ع) را در پیش گیرند، از مشکلاتی که امروزه گریبانگیر بسیاری از جوامع اسلامی شده است، مصون می‌مانند.

انتهای ‌پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول