اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

آیین سوگواری شهادت امام جواد (ع) در کوهبنان برگزار شد

آیین عزاداری و سوگواری شهادت امام جواد (ع)‌ در مسجد جامع‌ کوهبنان برگزار شد.

آیین سوگواری شهادت امام جواد (ع) در کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، آیین عزاداری و سوگواری شهادت امام جواد (ع) نهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امشب در مسجد جامع شهر کوهبنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام شیخ احمد ابراهیمی، امام جماعت مسجد جامع کوهبنان در این آیین اظهار داشت: امام نهم شیعیان در ماه رمضان سال 195 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) و مادر او برترین زنان زمان خود و زبانزد خاص و عام در زهد و تقوا بود.  

وی ابراز داشت: امام جواد (ع) در سن 25 سالگى به شهادت رسید و در بغداد در کنار قبر جدّشان امام موسى‌بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد که امروز ملجأ و مأوای عاشقان و ارادتمندان شده و شیعیان و دوستداران خاندان اهل‌بیت (ع) خود را از گوشه و کنار جهان برای زیارت به این شهر می‌رسانند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیشواى نهم شیعیان در مجموع دوران امامت خود با دو خلیفه عباسى مأمون و معتصم معاصر بوده است و هر دو نفر ایشان را با تمام وجود در پایتخت زیر ‌نظر قرار دادند.

ابراهیمی اضافه کرد: از آنجا که امام جواد (ع) نخستین امامى بودند که در کودکى به منصب امامت رسیدند، بنابراین ایشان مناظرات و گفت‌وگوهایى در زمان‌ها و مکان‌های مختلف داشته است که در همه این جلسات حضرت جواد (ع) در پرتو علم امامت با پاسخ‌هاى قاطع و روشنگرانه خویش هرگونه شک و تردید را در مورد پیشوایى خود از بین مى‏برد‌ند.

وی بیان داشت: سخنان و مناظرات امام جواد (ع) به گونه‌ای بود که تحسین و تعجب دانشمندان و پژوهشگران اسلامى را برانگیخت و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمى امام واداشت.

امام جماعت مسجد جامع کوهبنان عنوان کرد: بر اساس همین پیشرفت‌ها و عنایات مردمی ‌بود که حکومت وقت به دلیل ترس و وحشت فراوان امام جواد (ع) را در سال 204 از مدینه به بغداد آورد و حاکم وقت دختر خود را با اجبار و تهدید به همسرى حضرت درآورد تا آن حضرت را براى همیشه دقیقاً زیر نظر داشته باشد. 

ابراهیمی ابراز داشت: همچنین حاکم وقت با این وصلت قصد داشت علویان را از اعتراض و قیام بر ضد خود باز دارد و در نهایت خود را دوستدار و علاقمند به اهل‌بیت (ع) وانمود کند و در حقیقت مأمون قصدش عوام‌فریبى و جلب توجه مردم بود.

وی در پایان متذکر شد: معتصم که نمی‌توانست، بزرگی و محبوبیت حضرت جواد (ع) را تحمل کند درصدد قتل امام برآمد و سرانجام منظور پلید خود را عملى ساخت و امام را مسموم و شهید کرد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول