اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت داوران جشنواره بیست و پنجمین تئاتر استانی هرمزگان:

نهال تئاتر هرمزگان تاب ایستادگی در برابر توفان‌های سهمگین را ندارد

هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی هرمزگان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نهال تئاتر هرمزگان تاب ایستادگی در برابر توفان‌های سهمگین را ندارد.

نهال تئاتر هرمزگان تاب ایستادگی در برابر توفان‌های سهمگین را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان آرای خود در بخش‌های مختلف جشنواره مذکور اعلام کرد.

بیانیه هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان که توسط محسن ابراهیمی یکی از داوران جشنواره در مراسم اختتامیه قرائت شد به شرح زیر است:

پیاله چرخی دیگر زد، نور بر تاریکی ظفر یافت، صداها آواز شد، چهره‌ها آرائه گردید، در شهر‌های استان هرمزگان، این کهن دیار فرهنگ و آیین جار زده شد، آهای به گوش و به هوش، جشنی به پاست، هنرخواهان و هنرمندان بندرنشین حماسه‌ای دیگر آفریدند، حماسه شورانگیز تئاتر، این والا هنر، این فرهنگ‌ساز این رامش خواه آرامش‌گر، درود و صدها درود بر غیرت شما ظفرمردان و زنان عرصه ادب که بر بی‌ادبان تاریخ رسم مانایی آموختند.

در ادامه این بیانیه آمده است: که آنچه جاودان است قلم است و کلمه که خدای عزوجل به آن سوگند یاد کرد.

دیدید، نوشتید، خط زدید، پیرایه کردید تا بر سپیدی کاغذ درام جان بگیرد، سپس تمرین کردید، گرسنگی کشیدید، تشنگی را تاب آوردید، نامهربانی دیدید و مرارت‌ها را به جان خریدید تا سطور کاغذها دیدنی شد و خوشا ما تماشاگران شما.

مژده دهید که کودک جشنواره تئاتر استان هرمزگان بیست و پنج ساله شده به برنایی رسیده، باشد که صد ساله و هزار ساله شود، اما افسوس و صد افسوس که این عشق و شور و شیدایی کمی زخمی است.

انگار هنوز تاب ایستادگی در برابر توفان‌های سهمگین را دارا نیست. چه باید گفت؟ چه باید کرد؟

می‌دانیم و می‌دانید، می‌دانید که می‌دانیم و ما هم می‌دانیم که می‌دانید، پس بیایید قصه ساز نکنیم، بی‌تکلف و ساده بگوییم، عزیزان، هنرمندان و مسئولان این درخت باید هرس گردد، آبیاری شود، از گزند آفات دور بماند، باید دوستش داشت و عاشق‌اش بود تا میوه دهد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با تقدیر و تشکر ویژه از همه هنر دوستان و تماشاگران عزیزی که با حضور چشمگیر و با شکوه خود موجب رونق این جشنواره بودند نکاتی چند را متذکر می‌شود.

* مسئولان و مدیران محترم، همواره کیفیت یک جشنواره ارتباط مستقیم با کیفیت آثار شرکت کننده دارد، پس کیفیت آثار حاضر در جشنواره را بیش از تعداد و کمیت آن‌ها مورد توجه قرار دهید و با آسیب شناسی این جشنواره نقاط ضعف را برای جشنواره بعد مرتفع نمایید.

*هنرمندان به زبان هنر توجه ویژه نمایند و این مهم را همواره به یاد داشته باشیم که زبان هنر زبان زیبایی‌هاست پس موضوعات و سوژه‌های مدنظر خود را با زبان هنر بیان نمایید.

*با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که در این منطقه وجود دارد بهتر آن است با پرداختن به سوژه‌های بومی در قالب فرم‌ها و شیوه‌های جدید و پیشرو، آثاری خلاق، بدیع و جذاب تولید نمایید.

*ضعف در نمایشنامه نویسی و عدم شناخت هنرمندان از اصول قواعد نگارش نمایش نامه در این جشنواره به طور محسوسی قابل لمس بود که لازم است هنرمندان گرامی با مطالعه و شناخت این بخش از هنر تئاتر را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و اصول و قواعد آن را بیاموزند.

*شاهد بوده‌ایم که در سطح ملی و بین‌المللی هنرمندان پر توان این منطقه حضور چشمگیر و موفق داشته‌اند که امید است با مطالعه، تلاش و کوشش نسل‌های جوان‌تر نیز این راه را ادامه دهند.

درد ما دل سوختگان تئاتر درد مشترک است، بیایید در این شروع دوباره پیمان ببندیم به شهادت زمین و آسمان که ایران و ایرانی شایسته شایسته‌ترین‌هاست. پس بکوشیم و به کم قناعت نکنیم.

این بیانیه به امضا هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان کرامت رود ساز، حمید ابراهیمی و محسن سلیمانی فارسانی رسیده است.

انتهای پیام/88001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول