اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن هیئت امنای شهرک‌های صنعتی استان اصفهان:

دروازه‌های صنعت ایران شهرک‌های صنعتی است

دبیر انجمن هیئت امناهای شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، وضعیت این شهرک‌ها در اصفهان را کیفی‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور دانست و خواستار توجه بیشتر دولت نسبت به نیازهای این شهرک‌ها شد.

دروازه‌های صنعت ایران شهرک‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اقارب‌پرست ظهر امروز در نشست مدیران شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: امروز دروازه‌های صنعت در کشور، شهرک‌های صنعتی است و با این روندی که در حال پیش رفتن هستیم تا 10 سال آینده هیچ شرکت و واحد صنعتی خارج از این شهرک‌ها تأسیس نمی‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در شرکت شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری خوبی انجام می‌گیرد و قانون نیز شرکت شهرک‌ها را برای دادن خدمات زیربنایی به واحدهای صنعتی موظف کرده است.

دبیر انجمن هیئت امنای شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر قانونی که تصویب می‌شود باید در حیطه قوانین مجلس شورای اسلامی باشد، اما اکنون دفترچه‌هایی در شرکت‌های صنعتی وجود دارد که ایرادهای قانونی زیادی به آنها وارد است و باید براساس قانون برخی مفاد این دفترچه‌ها تغییر یابد.

اقارب‌پرست تصریح کرد: اصفهان در زمینه شهرک‌های صنعتی بسیار فعال بوده و پیش از اینکه سازمان شهرک‌های صنعتی شکل گیرد، بیش از 12 شهرک صنعتی در اصفهان فعال بود که آن روزها سخت‌ترین شرایط شکل‌گیری را داشتند.

وی با اشاره به اینکه اکنون این شهرک‌ها ارزش افزوده خیلی زیادی پیدا کرده است، بیان کرد: مطالبه بهای اراضی درخواست شده به قیمت روز براساس قیمت تمام شده از درخواست شهرک‌های صنعتی است که جزو وظایف قوه قضائیه بوده و دولت نیز نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد.

وی افزود: تا پیش از سال 88 هیئت امنای شرکت شهرک‌های صنعتی کار اجرایی هم می‌کردند و بسیاری از شرکت‌ها اینچنین ساخته شدند، اما اکنون با آمدن قانون جدید و اساسنامه جدید شرکت شهرک‌های صنعتی این موضوع انجام نمی‌شود که امیدواریم با تعامل خوب بین بخش خصوصی و دولتی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق صنعت و معدن و تجارت این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول