اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

فعالیت 13 مجتمع دامداری در استان سمنان برای تولید و ایجاد شغل

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از فعالیت 13 مجتمع دامداری شیری و پرواری در استان سمنان خبر داد.

فعالیت 13 مجتمع دامداری در استان سمنان برای تولید و ایجاد شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدمهدی احمدی گفت: در استان سمنان، هشت واحد گاو شیری با ظرفیت نهایی بیش از 20 هزار رأس وجود دارد که برای عملیات زیرساختی آن بیش از 55 میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

وی افزود: در این مجتمع‏‌ها، ظرفیت احداث بیش از 400 واحد گاو شیری وجود دارد که تاکنون 22 واحد با ظرفیت یک هزار و 270 رأس به بهره‌‏برداری رسیده و 32 واحد با ظرفیت بالای دو هزار رأس در حال ساخت و ساز است. 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: همچنین برای عملیات زیربنایی و آماده‏‌سازی زیرساخت‏‌های سه واحد گوساله‏‌پرواری با 447 واحد و ظرفیت بیش از 21 هزار رأس، بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 101 واحد به ظرفیت 6 هزار و 750 رأس به بهره‏‌برداری رسیده است و 102 واحد دیگر با ظرفیت 5 هزار و 850 رأس در حال احداث است.

احمدی بیان کرد: برای زیرساخت‏‌های یک مجتمع بره‏ پرواری با 75 واحد و ظرفیت 15 هزار رأس در بیارجمند حدود چهار میلیارد ریال هزینه و تاکنون 17 واحد آن به متقاضیان واگذار شده است و صاحبان 9 واحد با ظرفیت یک هزار و 800 رأس کار ساخت و ساز را شروع کرده‌‏اند.

وی در خصوص توسعه شترداری در استان سمنان گفت: موافقت اصولی پنج هزار نفری شتر پرواری برای ایجاد مجتمع شترداری اخذ شده و مطالعات طرح فوق به پایان رسیده است و با جانمایی برای آن، شرایط واگذاری تعداد 60 واحد با ظرفیت سه هزار نفر برای فاز اول وجود دارد.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول