اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات هرمزگان عنوان کرد

کاهش نگران‌ کننده ذخائر میگو در آب‌های هرمزگان

معاون شیلات هرمزگان، گفت: ذخائر میگو در آب‌های هرمزگان در حالی طی روزهای گذشته توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، 560 تن تخمین زده شد، که گویا طی سال گذشته این میزان برابر با هزار و 334 تن برآورده شده است.

کاهش نگران‌ کننده ذخائر میگو در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی کریمی معاون آبزی پروی شیلات هرمزگان ظهر امروز در نشست مشترک دامپزشکی و شیلات هرمزگان با خبرنگاران که به مناسبت آغار هفته دامپزشکی برگزار شده بود از تعامل شیلات و دامپزشکی در عرضه محصولات بهداشتی و سالم به عنوان تعاملی کامل و دو سویه یاد کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت بیش از هزار و 100 فروند شناور کلاس لنج صیادی، 39 مرکز تخلیه صید و 22 بنادر صیادی هرمزگان با همکاری دامپزشکی استان صورت می‌گیرد اظهار داشت: عملکرد دامپزشکی استان هرمزگان در نظارت بر حمل و نقل و عرضه آبزیان راضی کننده است.

کریمی با بیان اینکه هرمزگان از تمامی طیف جانداران خوراکی شامل دام، طیور، گیاهان و آبزیان برخوردار است، گفت: دامپزشکی هرمزگان به عنوان حامی سلامت مردم نقش خود را به خوبی ایفا کرده و شیلات هرمزگان نیز سعی خود را بر همکاری کامل و تعاملی همه جانبه با آنان گذاشته است.

وی از دامپزشکی به عنوان تضمین کننده سلامت آبزیان مصرفی مردم یاد کرد و افزود: امید است که در آینده‌ای نزدیک با اجرای کامل طرح تضمین کیفیت آبزیان بتوان گامی بزرگ در راستای ارتقای سلامت و بهداشت آبزیان مصرفی برداشت.

معاون آبزی پروی شیلات هرمزگان طرح تضمین کیفیت آبزیان در هرمزگان را از طرح‌های مشترک بین شیلات و دامپزشکی خواند و افزود: این طرح که هدف از اجرای آن تولید فرآورده‌های شیلاتی سالم، تضمین سلامت آبزیان، کیفیت فرآورده‌های شیلاتی و پیشگیری از تولید، توزیع و مصرف فرآورده‌های شیلاتی ناسالم است به جدیت در حال پیگیری است.

کریمی افزود: این طرح همه زنجیره‌های تکثیر، پرورش، صید، توزیع، فرآوری حمل و نقل و عرضه آبزیان مصرفی انسان را در بازار داخلی با تعامل دوسویه دامپزشکی و شیلات صورت در برمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در هرمزگان هزار و 400 هکتار از مزارع پرورش میگو زیر کشت این محصول قرار دارد.

کریمی با بیان اینکه در هرمزگان دو مزرعه پرورش ماهی در قفس نیز فعال است، افزود: طی سال گذشته میزان برداشت ماهیان سردآبی و گرم‌آبی جمعا در هرمزگان به 150 هزار تن رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین مجموع برداشت میگو پرورشی از مزارع هرمزگان برای سال جاری، حدود 3 هزار تن تخمین زده می‌شود.

معاون شیلات هرمزگان، گفت: طی سال گذشته در حالی که پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان برداشت مجاز میگو دریایی از آب‌های هرمزگان را برابر با هزار و 500 تن اعلام کرده بود، در استان هزار و 334 تن برداشت صورت گرفت.

وی گفت: این در حالی است که امسال پژوهشکده مذکور، میزان ذخائر میگو در آبهای استان را، 560 تن برآورد کرده است.

کریمی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته میزان صادرات آبزیان از استان به کشورهای خارجی به 5 هزار و 900 تن رسیده است.

انتهای پیام/88001/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول