اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر مریوان:

برگزاری جشنواره تئاتر مریوان برگ زرینی در فرهنگ ایران بود

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: با برگزاری این جشنواره صفحه بزرگی در تاریخ و فرهنگ ایران افزوده شد.

برگزاری جشنواره تئاتر مریوان برگ زرینی در فرهنگ ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان با بیان اینکه در روزهای منتهی به جشنواره در خصوص استقرار جشنواره و معرفی مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی صحبت‌هایی مطرح شده است گفت: این قضیه به شکل تثبیت شده‌ای درآمده است.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: باید هنرمندان تئاتر کشور آمادگی حضور در دوره نهم جشنواره به میزبانی شهرستان مریوان را داشته باشند و این مسئله تغییرناپذیر است.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه شهرستان مریوان تئاتر خیابانی را در تمامی کشور مدیریت می‌کند گفت: 13 استان کشور در آئین دوره از جشنواره حاضر بودند.

وی با یادآوری اعلام فراخوان جشنواره در ابتدای امسال اظهار کرد: امسال برخلاف گذشته تعداد اثرهای متقاضی حضور از رشد چشمگیری برخوردار بود به گونه‌ای که 265 اثر در جشنواره حضور داشتند.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان سابقه 18 ساله تئاتر در شهرستان مریوان گفت: تا 10 سال قبل این جشنواره مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی خود را سپری کرد و از 8 دوره پیش به این سو شکل بین‌المللی به خود گرفت.

میمنت‌آبادی با اشاره به وجود 2 گروه نمایشی از کشور عراق و یک گروه از ترکیه در این دوره جشنواره اظهار کرد: در بخش داخلی نیز تمامی اقوام، گروه‌ها و قومیت‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بضاعت استان در برگزاری جشنواره در همین اندازه بود گفت: پس از پایان این دوره در صدد رفع نقاط ضعف به منظور اجرای بهتر در دوره نهم خواهم بود.

در ادامه این مراسم، رئیس شورای هماهنگی جشنواره و فرماندار مریوان در اظهاراتی با بیان اینکه مریوان بارها مورد تجاوز دشمن قرار گرفته است گفت: مردم این سامان انقلابی و همراه با نظام جمهوری اسلامی هستند.

عبدالله رشیدی‌پور با اشاره به تقدیم 900 شهید، یک هزار و 550 جانباز و 90 آزاده از سوی مریوان این مسئله را سند افتخار مردم این شهرستان دانست.

وی در پایان با اذعان به اینکه جشنواره باید بسیار بهتر از این برگزار می‌شد اظهار کرد: توان و امکانات ما در این اندازه بود و در دوره‌های بعد تلاش خواهیم کرد تا جشنواره به شکلی باشکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/79012/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول