اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

کاهش 26 درصدی کشته‎های تصادف رانندگی در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان از کاهش 26 درصدی کشته‎شدگان تصادفات رانندگی در استان گلستان خبر داد.

کاهش 26 درصدی کشته‎های تصادف رانندگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در شش ماه گذشته خوشبختانه در استان در حوزه تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت خیلی خوبی را داشته‎ایم.

وی افزود: اگر در حال حاضر وضعیت خوبی داریم به دلیل این است که مردم قانون‎مدارتر شده‎اند و با پلیس همکاری بیشتری دارند.

میرفیضی اعلام کرد: در استان گلستان بالای 500 هزار وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو وجود دارد که 61 درصد آن خودرو و 31 درصد آن موتورسیکلت است.

وی گفت: اگر در این درصدها و تعداد مقایسه‎ای داشته باشیم به این نتیجه می‎رسیم که در استان گلستان به ازای هر سه نفر یک وسیله نقلیه وجود دارد که این آمار بسیار بالایی است.

* کاهش 5 درصدی تصادفات رانندگی در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته تعداد فوت شدگان تصادف رانندگی در گلستان 230 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته‎ایم.

میرفیضی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد تصادفات رانندگی 4 هزار و 460 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد در مجموع وقوع تصادف کاهش داشته‎ایم.

وی ادامه داد: در حوزه درون شهری 42 درصد و در حوزه برون شهری 21 درصد کاهش کشته‎ شدگان تصادفات رانندگی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: در بحث اعمال قانون در شش ماه گذشته 18 درصد افزایش داشته‎ایم و در این مدت تعداد 608 خودرو که دارای بدهی بالای یک میلیون تومان بوده‎اند نیز توقیف شده است.

میرفیضی اعلام کرد: در این مدت 34 جلد گواهینامه رانندگی که بیش از 30 نمره منفی بوده نیز باطل شده است.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه درصد استفاده از خودرو در استان و تعداد خودروها نیز بسیار بالاست این آمارها در حوزه اعمال قانون و مقررات بسیار پایین است.

میرفیضی تاکید کرد: این آمارها نشان می‎دهد مردم استان گلستان مردمی قانون‎مند و بافرهنگ هستند.

* بیش از 45 هزار جلد انواع گواهینامه در گلستان صادر شده است

فرمانده انتظامی استان گلستان ابراز داشت: در حوزه خدماتی پلیس راهور به 11 هزار و 769 مالک موتورسیکلت ارائه خدمات داشته‌ایم که این موضوع به خودروها 32 هزار و 311 مورد بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است.

میرفیضی افزود: همچنین در این مدت تعداد 45 هزار و 584 جلد انواع گواهینامه صادر شده است که 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش سطح استفاده از وسیله نقلیه و تعداد خودرو و موتورسیکلت در استان گلستان اما در بحث رعایت قوانین این استان بسیار خوب عمل کرده که نتیجه آن کاهش تعداد کشته شدگان بوده است که امیدواریم این میزان به صفر برسد.

انتهای پیام/83004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول