اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

جای روزی به نام «هنر خوشنویسی» در تقویم ملی خالی است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: از آنجایی که روزی تحت عنوان «هنر خوشنویسی» در تقویم ملی نداریم؛ تعیین روزی به این نام برای برگزاری جشن‌های سالانه و تدارک برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی مفید است.

جای روزی به نام «هنر خوشنویسی» در تقویم ملی خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد صبح امروز در آیین گرامیداشت مقام و منزلت استاد ابوالحسن محصص مستشاری اظهار داشت: همواره یکی از تأکیدات و توصیه‌های مهم استاد محصص به خصوص در ماه‌های پایانی عمر گهربارشان، حفظ و حفاظت از هنر خوشنویسی شهر بود که از اعضای شورای شهر، شهرداری و دیگر مسئولان استان درخواست می‌کردند.

وی افزود: استاد محصص برای زنده نگاه داشتن هنر خوشنویسی زحمات زیادی کشید و حتی شاگرادن ایشان منشأ اثرات نیک شدند تا قزوین بر قله خوشنویسی کشور تکیه زند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین پیشرفت و ترقی خوشنویسی استان طی سال‌های اخیر را مرهون تلاشگری استاد محصص دانست، به مسئولان فرهنگی پیشنهاد داد که برای زنده نگاه داشتن هنر خوشنویسی در کشور و استان ماندگاری آن در تقویم ملی اهمیت دارد.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: از آنجایی که روزی تحت عنوان «هنر خوشنویسی» در گاه شمار کشور نداریم تعیین روزی به این نام برای برگزاری جشن‌های سالانه و تدارک برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی مفید است، این روز می‌تواند مطابق با سالروز تولد میرعماد بزرگ‌ترین خوشنویس ایرانی باشد.

این مسئول از پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در برگزاری دو سالانه خوشنویسی همزمان با جشنواره روز قزوین استقبال کرد و گفت: از آنجایی که این جشنواره با نگاه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود در انتقال پیام‌های هنر خوشنویسی ایران به دنیا و محبوبیت بیش از پیش آن در بین مردم تأثیرگذار است.

آیین گرامیداشت مقام و منزلت استاد ابوالحسن محصص مستشاری به همت سازمان فرهنگی ورزشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان قزوین در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم محمد سلحشور از استاد پیشکسوت خوشنویسی ایران، محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مهرزاد محصص رئیس انجمن خوشنویسان قزوین، احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، استادان و هنرمندان خوشنویسی حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول