اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

عملکرد نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت قروه قابل تقدیر است

فرماندار قروه گفت: عملکرد بسیار مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت در این شهرستان شایسته تقدیر است.

عملکرد نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت قروه قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در قروه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به اذعان دوست و دشمن از امن ترین کشورهای دنیاست.

وی تلاش ارزنده ماموران انتظامی را برای برقراری امنیت که با تقدیم جان به پیش می‌رود ارج نهاد و گفت: در پرتو این مجاهدت‌های گرانسنگ است که مهاجمان خارجی و مخلان امنیت داخلی، توان رسیدن به اهداف شوم خود را از دست داده‌اند.

فرماندار قروه با اشاره به قدمت 2 هزار ساله حکومت داری در ایران، سیستم نوین برقراری نظم و امنیت در کشور را مربوط به یک قرن پیش دانست و افزود: در راستای تبدیل این سیستم به سیتمی کارآمد و مردم‌مدار، در طول دروان پس از پیروی انقلاب اسلامی شاهد تعالی، رشد و در نهایت اقتدار پلیس بوده‌ایم.

وی افزود: در سایه این مشخصه‌هایی که پس از انقلاب اسلامی برای پلیس ما حاصل شد، این نیرو اکنون قابلیت تعامل با پلیس‌های دنیا را داراست.

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های پلیس ایران گفت: اعتقادی بودن نیروها از مهم‌ترین این ویژگی‌هاست که مبنای تمامی کارها و فعالیت‌های این نیروی مخلص به شمار می‌رود و در این دیدگاه دفاع و جهاد با سایر ممالک تفاوت فاحشی دارد.

وی این تفاوت را ناشی از جهادی بودن کارها اعلام و اظهار داشت: در این دیدگاه دفاع و جهاد تنها بر عهده یک قشر خاص نیست و عموم مردم موظفند در این راستا قدم بردارند، این درحالی است که در سایر کشورها به پلیس به عنوان یک شغل و صنف نگریسته می‌شود اما در ایران اسلامی انجام وظیفه الهی است.

شیخی‌زاده این نکته را عامل برتری مجاهدان در قرآن کریم بر دیگران معرفی کرد.

به گفته فرماندار قروه، سازمان پلیس ایران یک سازمان ارزشمند و تاثیرگذار در تعامل میان دولت و مردم است که بزرگترین نقش را در این زمنیه ایفا می‌کند و اعتماد بیشتر مردم به پلیس و دولت را موجب شده است.

وی ایجاد فضای ناامن برای اخلال‌گران نظم و امنیت اجتماعی و احساس امنیت و آرامش برای مردم را از دیگر ویژگی‌های این نیرو برشمرد و افزود: اعمال انسان نشان دهنده شخصیت وی است که مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد و پلیس ما در قضاوت و نگاه مردم، پلیسی کارآمد و تاثیرگذار و ارزشمند شناخته می‌شود.

شیخی‌زاده دیگر ویژگی پلیس در جمهوری اسلامی ایران را عمل برمبنای قانون اساسی عنوان کرد و افزود:حفظ تمامیت ارضی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه‌ای خطیر بر دوش نیروی انتظامی است.

وی ممنوعیت عضویت اتباع بیگانه در نیروهای نظامی و انتظامی و نبود پایگاه نظامی بیگانه در خاک کشورمان را 2 اصل ارزشمند برای اقتدار نیروهای مسلح کشور دانست.

شیخی‌زاده در پایان از عملکرد بسیار مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری نظم و امنیت در شهرستان تقدیر کرد.

در این مراسم یگان‌های رزمی به اجرای برنامه پرداختند و در پایان از پرسنل نمونه فرماندهی انتظامی منطقه قروه تقدیر شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کشفیات و دستاوردهای ماموران انتظامی قروه به معرض نمایش گذاشته شده بود.

انتهای پیام/79009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول