اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد پیشکسوت خوشنویسی ایران عنوان کرد

بهرمندی جامعه خوشنویسان از 1200 زن خوشنویس

استاد پیشکسوت خوشنویسی ایران گفت: امروز جامعه خوشنویسان از یک هزار و 200 زن خوشنویس بهره‌مند است که به درجه ممتازی رسیدند و هشت نفر آن‌ها استاد این رشته‌اند.

بهرمندی جامعه خوشنویسان از 1200 زن خوشنویس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد سلحشور صبح امروز در آیین گرامیداشت مقام و منزلت استاد ابوالحسن محصص مستشاری که به همت سازمان فرهنگی ورزشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان قزوین برگزار شد، خوشنویسی، فرش و ادبیات ایران را در جهان سرآمد دانست.

وی افزود: خوشنویسی تلفیقی از این سه هنر است و هنرمند خوشنویس باید در زمینه ادبیات و هنر تذهیب که همان نقش نگاری بروی فرش است، توانمند باشد.

استاد مطرح عرصه خوشنویسی و نستعلیق ضمن اینکه هنر را دارای جاذبه‌های اجتماعی اعلام می‌کرد، هنرمندی را به خصوص در عرصه خوشنویسی توانمند دانست که از رفتارهای اجتماعی هنرمندانه‌ای برخوردار باشد و این روند در زندگی او نیز تأثیرگذار باشد.

سلحشور افزایش تعداد هنرمندان خوشنویس طی سال‌های اخیر را ستودنی دانست و عنوان کرد: امروز جامعه خوشنویسان از یک هزار و 200 زن خوشنویس بهره‌مند است که به درجه ممتازی رسیدند و هشت نفر آن‌ها استاد این رشته‌اند.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و اثرگذاری استاد محصص مستشاری در حوزه خوشنویسی بیان کرد: با وجود چنین افرادی در ایران هنرمندانی تربیت شدند که مشق عشق می‌نوشتند.

این استاد خوشنویسی همچنین تحولات شهری اخیر رخ داده در قزوین را بسیار چشمگیر و ستودنی دانست و تأکید کرد: این شهر همان بهشت وعده داده شده است چراکه مسئولان شهر قزوین تغییرات زیبایی را در این شهر به وجود آوردند که موجب شده لطافت اجتماعی خاصی به وجود بیاید و این با توجه به ویژگی‌های خاص آن همچون پایتختی خوشنویسی ایران نیز بوده است.

انتهای پیام/2667/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول