اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بابلسر خبر داد

احداث مدرسه تیزهوشان در بابلسر

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اعلام اینکه برای نخستین بار مدرسه تیزهوشان در شهرستان احداث شد، گفت: با احداث این مدرسه دانش‌آموزان مجبور نیستند برای تحصیل به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

احداث مدرسه تیزهوشان در بابلسر

ولی‌الله نعمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر با داشتن 16 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 200 پرسنل و کارکنان آموزشی مشغول انجام وظایف خطیر رسالت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش طی دو سال گذشته به گونه‌ای بود که حدود 60 درصد از دانش‌آموزان در هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند.

نعمتی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش در کنار تعلیم و تربیت آموزش مهارت شغلی است، تصریح کرد: امسال 58 درصد از دانش‌آموزان شهرستان بابلسر در هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مقطع ابتدایی از پنج پایه به شش پایه ارتقا یافت، اضافه کرد: با تغییر کتاب‌ها آموزش معلمان را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در راستای تنوع رشته‌ها و جلوگیری از فرار مغزها در سطح شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.

نعمتی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مدارس شهرستان بابلسر در روستای احمدکلا به دلیل کاهش دانش‌آموزان تعطیل شده بود که امسال آن را راه‌اندازی کرده و در حال حاضر حدود 90 دانش‌آموز پسر در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اعلام اینکه برای نخستین بار مدرسه تیزهوشان در شهرستان احداث شد، گفت: با احداث این مدرسه دانش‌آموزان مجبور نیستند برای تحصیل به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

وی همچنین عنوان کرد: قرار است با همکاری سپاه شهرستان از تاریخ 14 تا 17 مهرماه سال‌جاری حدود 90 دانش‌آموز از مقطع دوم متوسطه و سوم کار و دانش را به مراکز عملیاتی غرب کشور و کردستان اعزام کنیم.

نعمتی هدف از این اعزام را آشنایی دانش‌آموزان با صحنه جبهه و جنگ و یادآوری رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/86010/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول