اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره کارفرمایی کارخانه‌های چای شمال:

اقدام دولت در پرداخت مطالبات چایکاران امیدبخش است

رئیس هیئت مدیره کارفرمایی کارخانه‌های چای شمال گفت: اقدام دولت در پرداخت مطالبات چایکاران امیدبخش است و امیدواریم روزنه‌های توزیع چای سنواتی را نیز ببندد.

اقدام دولت در پرداخت مطالبات چایکاران امیدبخش است

سعید رحمت‌سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اظهارات نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اعلام پرداخت بهای برگ سبز چای کشاورزان، اظهار کرد: خبر پرداخت بهای برگ سبز چای کشاورزان چایکار توسط دولت امید ما را به دولت تدبیر و امید چندین برابر کرد.

وی افزود: حدود یک ماه پیش خبر بدهکاری مدیران کارخانه‌های چای‌سازی که از طرف استاندار گیلان در شبکه استانی پخش شد ما را به مصاحبه با این خبرگزاری وادار کرد. 

*درخواست مناظره تلویزیونی محقق نشد/صدای ما به گوش مسئولان استانی نرسید

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارخانه‌های چای شمال ادامه داد: در آن مصاحبه بنده عنوان کردم برای تنویر افکار عمومی و اثبات حقانیت مدیران کارخانه‌های چای‌سازی از مسئولان صدا و سیما تقاضای یک‌مناظره تلویزیونی را کردیم که تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در آن مصاحبه خواستیم نظر تمام مدیران کارخانه‌های چای‌سازی و مسئولان استانی را به قانون خرید تضمینی جلب کنیم، گفت: می‌خواستیم حقانیت سخن ما آشکار شود و کشاورز و کارخانه‌دار دریافتند که چه می‌گوییم اما صدای ما به گوش مسئولان استان نرسید.

رحمت‌سمیعی اضافه کرد: آقای استاندار بداند که ما هم خدایی داریم و این بار سخن ما به گوش معاون رئیس‌جمهور رسید و در تأیید مصاحبه قبلی بنده که باید بهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی را طبق قانون ماده 378 از طرف دولت پرداخت شود جای بسی خوشوقتی است، ضمن اینکه ما این مسئله را در جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان عنوان کردیم و اصرار نیز کرده بودیم اما مورد عنایت واقع نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز از دولت اعتدال انتظاری غیر از این نمی‌رود، گفت: خدا را شاکریم که قانون پایمال نشد و حق کشاورز داده شد.

 *مدیران کارخانه‌های چای پاسخگوی تعهدات خود باشند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارخانه‌های چای شمال با تصریح بر اینکه مدیران کارخانه‌های چای‌سازی به تعهدات خود پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که می‌بینیم قانون و منطق جانشین سلایق و زور است ما نیز به قانون سر خم می‌آوریم و اکنون که به نقطه حداقلی کاهش تنش رسیده‌ایم از تمام مسئولان استانی، استاندار، سازمان چای، سازمان تعاون و... تقاضا داریم زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که امکان پاسخگویی به تعهدات ما به‌وجود آید.

 *دولت روزنه‌های توزیع چای سنواتی را ببندد

وی با اشاره به اینکه درباره چای سنواتی بارها مطلب ارائه شده است، متذکر شد: به تمام ارگان‌ها مراجعه حضوری و نوشتاری داشته‌ایم و بار دیگر می‌گوییم که اگر قرار است مدیران کارخانه‌های چای توان پاسخگویی به تعهدات خود را داشته باشند باید برای همیشه از خروج چای غیر قابل مصرف که به این منوال صورت می‌گیرد جلوگیری شود تا در بازار قادر به فروش چای تولید سال جاری باشیم که بتوانیم بهای برگ سبز را به سازمان چای پرداخت کنیم.

رحمت‌سمیعی، با تصریح بر اینکه دل‌نگرانی برای چای‌های تاریخ مصرف گذشته سازمان تعاون روستایی که گویا متعلق به بیت‌المال است وجود دارد، افزود: این موضوع جای تردید و شبهه است زیرا ما اعتقاد داریم که متعلق به مدیران کارخانه‌های چای‌سازی است.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی در واقع مال غیر را به فروش رسانده است و اگر چه حل و فصل این موضوع در اینجا نیست بلکه یک دادگاه صالحه به موضوع رسیدگی می‌کند و از این طریق حقوق از دست رفته مدیران نیز بازپس گرفته می‌شود.

*صادرات چای سنواتی برای مصارف صنعتی امکانپذیر است

این مسئول، یادآور شد: با تمام وجود و بدون در نظر گرفتن مالکیت این چای،‌ ما اعلام می‌کنیم که می‌شود چای باقی‌مانده سنواتی را زیر نظر تشکل‌ها و با مدیریت صحیح و نظارت اداره استاندارد، سازمان چای و تعزیرات، برای مصارف صنعتی به کشورهای خارج صادر کرد که ضمن پایمال نشدن بیت‌المال یا حق‌الناس به صورت چای تاریخ مصرف گذشته برای همیشه خاتمه داد.

وی خاطرنشان کرد: با خارج شدن چای سنواتی می‌توانیم از سال آینده با امیدی که دولت اعتدال در دل کشاورزان و کارخانه‌داران ایجاد کرده است شاهد شکوفایی چای در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول