اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوبخت:

مطالبات چایکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت گفت: با تخصیص کامل 60 میلیارد تومان یارانه خرید برگ سبز چای تا هفته آینده باقی‌مانده مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.

مطالبات چایکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست بررسی مسایل و مشکلات چای با حضور وزیر جهاد کشاورزی استاندار گیلان و جمعی از نمایندگان شهرستان‌های چای‌خیز شب گذشته در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، اظهار کرد: با تخصیص کامل 60 میلیارد تومان یارانه خرید برگ سبز چای تا هفته آینده باقی‌مانده مطالبات چایکاران پرداخت  می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها حدود نیمی از این یارانه تاکنون پرداخت شده است، گفت: برای حل مشکلات چای که از موضوعات اساسی کشاورزی کشور و شمال ایران محسوب می‌شود معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با برگزاری این نشست مبلغ مذکور را اختصاص داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس جمهور از استاندار گیلان نیز خواست بر پرداخت مطالبات چایکاران نظارت کند.

وی با اشاره به ابلاغ‌ سیاست‌های اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه موضوع امنیت غذایی و تأمین مایحتاج مردم در داخل کشور، افزود: دولت تدبیر و امید در راستای سیاست‌های امنیت غذایی و برطرف شدن مشکلات تولید تلاش دارد تا هر گونه اقدام شایسته را انجام دهد و در ماه گذشته 35 مصوبه در این زمینه داشته است.

نوبخت حل مسایل و مشکلات چای را نیز در راستای این سیاست‌ها عنوان کرد و یادآور شد: به منظور حل مسائل و معضلات دیرپای صنعت چای، کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، استانداری، سازمان چای و نمایندگان شهرهای چای‌خیز به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد با تشکیل این کار گروه مشکلات چایکاران برطرف شود.

محمود حجتی با قدردانی از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: مطالبات چایکاران همواره با تأخیر پرداخت می‌شود که مقرر شده تا با کمک و مساعی جدی آقای نوبخت این مسئله برطرف شود.

استاندار گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون 84 هزار و 500 تن برگ سبز چای به ارزش 770 میلیارد ریال برداشت می‌شود.

کیهان هاشم‌نیا افزود: 60 هزار خانوار چایکار تاکنون 47 میلیارد و 500 میلیون تومان از این مطالبات را دریافت کرده‌اند.

نمایندگان لاهیجان، سیاهکل، شفت، فومن، رودسر، املش، رشت و لنگرود در نشست مذکور خواستار پرداخت به‌موقع مطالبات چایکاران شدند.

به گزارش فارس، برداشت برگ سبز چای از 32 هزار هکتار باغ‌های چای گیلان و مازندران تا اوایل آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/2300/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول