اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

تأمل بر سیره ائمه معصوم (ع) نمونه‌هایی از ازدواج شایسته را نشان می‌دهد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: تأمل بر سیره ائمه معصوم (ع) نمونه‌هایی از ازدواج شایسته را نشان می‌دهد.

تأمل بر سیره ائمه معصوم (ع) نمونه‌هایی از ازدواج شایسته را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ در خطبه اول، اظهار داشت: هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس مانند هجرت پیامبر عظیم‌الشان اسلام بود تا کفر و نفاق از جامعه برداشته، اصحاب پیامبر افزوده و فرمانروایان یکی پس از دیگری به سوی دین پیامبر ایمان بیاورند.

وی ابراز داشت: همان مسئله هجرت پیامبر اکرم (ص) در زمان امام خمینی (ره) رواج یافت و آن نیز به این صورت بود که از زمان هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس مردم نوع دیگری به آرمان‌های امام توجه کردند.

باقری افزود: امروز نیز در سازمان ملل مردم دنیا به این موضوع باور دارند که ایران اسلامی می‌تواند در دنیا الگو باشد و الگوی خود را بیان کند. بیداری اسلامی مدیون امام خمینی (ره) است و همان طور که هجرت پیامبر اکرم (ص) تاثیرگذار بوده هجرت امام خمینی (ره) نیز به همین صورت بوده است.

باقری ادامه داد: در بیداری اسلامی و تمام نقاط جهان مشخص است که این موضوع از قدرت اسلام بوده و هجرت امام خمینی (ره) مردم را آگاه کرد و یکی از نتایج آن این است که امروز اسرائیل در مقابل غزه و حزب الله زانو می‌زند.

وی با اشاره به در پیش بودن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: باید در جامعه کنونی از این ازدواج آسمانی از لحاظ تربیت فرزند، همسرداری، شوهر داری و ... الگو برداری کنیم.

باقری یادآور شد: امروز جهان اسلام بر گرداب مشکلاتی از جمله مهریه‌های کلان و جهیزیه‌های کلان وارد شده که یکی پس از دیگری زندگی را به نوعی متلاطم می‌کنند.این در حالی است که حضرت فاطمه (س) با کمترین مهریه و جهیزیه ساده زندگی کرده و چه فرزندانی را تربیت کرده و شافی روز قیامت هستند.

باقری خاطرنشان کرد: امکانات عالی و مهریه‌های بالا زندگی را شیرین نمی‌کند بلکه شیرینی زندگی محبت است.اگر جوانان ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهند زندگی آنان سرشار از شیرینی، عزت و عزمت خواهد بود.

باقری اظهار داشت: باید با الگو برداری از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ازدواج ساده، سالم و پر از صمیمیت در جامعه ترویج شود. اگر در ازدواج رضایت الهی مد نظر نباشد این ازدواج ریشه مستحکمی نخواهد داشت در صورتی که هر چه نور خدا در زندگی جریان داشته باشد این نور در سراسر زندگی جلوه‌گر خواهد شد.

وی افزود: ملت ایران از زور تبعیت نکرده و نمی‌کند و نیروگاه انرژی هسته‌ای صلح آمیز حق ایران است و امروز اوباما در مقابل اتحاد و ولایت مداری ملت ایران زانو زده و با رئیس جمهور ایران تماس می‌گیرد چون می‌داند مشکلات کنونی علیه آمریکا است.

انتهای پیام/61005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول