اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

حفظ اتحاد لازمه مذاکرات ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

امام جمعه میاندوآب گفت: حفظ اتحاد و وحدت درونی در مقطع کنونی لازمه مذاکرات ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

حفظ اتحاد لازمه مذاکرات ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب در خطبه اول با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: از واجبات خطبه دعوت به تقوای الهی است چرا که اگر تقوای الهی به جایگاه خود برسد و در دل‌‌‌های آحاد مردم برقرار شود بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان خطبه‌های نماز جمعه دعوت به تقوای الهی بوده و باید سر منشا همه تصمیمات زندگی ما تقوا باشد تا در سایه تقوای الهی بتوانیم امور زندگی را ساماندهی کنیم که در این صورت مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی در سایه تقوای الهی برطرف خواهد شد.

قهرمانی با اشاره به صفت رذیله حسد در جامعه، ابراز داشت: حسد از صفات رذیله‌ای است که اگر انسان مومن به آن مبتلا شود ایمان از دل او خالی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از صفات رذیله‌ای که بسیار در روایات اهل بیت (ع) از آن پرهیز داده شده حسد است و پروردگار عالم در قرآن سوره فلق به پیامبر دستور می‌دهد ای پیامبر از شر حاسدان به خدا پناه ببر.

قهرمانی گسترش حسد در جامعه را بسیار خطرناک عنوان کرد و یادآور شد: حسد در جامعه می‌تواند یک جامعه دینی را بپوساند و بحث حسد بحث مهمی است که باید سعی کنیم حسادت و بدخواهی را در جامعه بخشکانیم.

وی افزود: به ویژه مومنان باید بحث کشتن این صفت رذیله را در دستور کار خود قرار دهند و در امور زندگی نسبت به هیچکس حسادت نداشته و خیرخواه بندگان خدا باشند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: حسادت آثار بسیار زیانباری بر زندگی انسان می‌گذارد و یکی از آن آثار این است که ایمان را از دل انسان خالی کرد و نهایتا به کفر می‌انجامد.

وی ادامه داد: حسادت سبب شده انسان به خداوند که تقسیم‌ کننده هر نعمت است معترض شود و نهایتا موجب کفر به خداوند می‌شود.

خطیب جمعه میاندوآب در خطبه دوم به مسائل مختلفی که امروز در عرصه سیاست مطرح بوده اشاره کرد و اذعان داشت: مسائلی که امروز در عرصه سیاست مطرح است بحث مذاکره ایران با جهان خواران و کسانی بوده که دستشان به خون بشریت آلوده است.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در پای میز مذاکره‌ای نشسته که یک طرف آن جنایتکاران تاریخ بشریت بوده که با قدرت اتمی که به دست آورده‌اند به بشریت زور می‌گویند و هر خواسته نامشروع خود را به وسیله ابزار بمب اتمی به جهان تحمیل می‌کنند.

قهرمانی تصریح کرد: اگر ما با قدرت، اتحاد و همدلی در این میز مذاکره حضور پیدا کنیم قطعا می‌توانیم در برابر مستکبران عالم ایستاده و پوزه آن‌ها را به خاک بمالیم.

وی ادامه داد: اگر در کشور ما چند صدا شنیده شود و  هر جناح و گروهی نظریه‌ای ارائه دهد مستکبران عالم از این فضای داخلی سوء استفاده خواهند کرد.

قهرمانی یادآور شد: امروز ضرورت ایجاب می‌کند وحدت و همدلی درونی خود را حفظ کرده و اگر مذاکره‌ای صورت گیرد حتما با صلاحدید، مدیریت و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری صورت گیرد تا بتوانیم با یک کلام و منطق محکم در مقابل مستکبران عالم ایستاده و از حق و حقوق پایمال شده ملت سرافراز ایران دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر بنا است رئیس جمهور از طرف ملت ایران با دشمنان مذاکره کند حتما باید همه آحاد ملت،گروه‌ها، جناح‌ها و جریان‌های سیاسی پشت رئیس جمهور بایستند تا رئیس جمهور بتواند از خواسته‌های مشروع ایران در عرصه‌های بین المللی قاطعانه و با استواری و استقامت دفاع کند.

قهرمانی حفظ اتحاد و وحدت درونی را لازمه مذاکرات ایران در عرصه‌های بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز رمز پیروزی ما وحدت و همدلی است و دولتمردان باید با هماهنگی با نظرات مقام معظم رهبری و پیروی از منویات ایشان در گفت‌وگوهای بین المللی با منطق قوی و مواضع مستحکم در مقابل دشمنان اسلام قرار گیرند و در مذاکرات هسته‌ای از حقوق حقه ملت ایران دفاع کنند.

انتهای پیام/61005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول