اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

استاندار جدید در فضای وحدت و همدلی انتخاب شد

امام جمعه خرم‌آباد گفت: باید خدا را شکر کنیم که انتخاب آقای بازوند، استاندار جدید در فضای وحدت و همدلی صورت گرفت.

استاندار جدید در فضای وحدت و همدلی انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد انتخاب استاندار جدید لرستان توسط هیئت دولت اشاره کرد و گفت:‌ اولاً انتخاب را به خود مهندس بازوند و مردم لرستان تبریک می‌گویم و باید خدا را شکر کنیم که این انتخاب در یک فضای وحدت و همدلی صورت گرفته است چرا که همه از جمله نمایندگان تلاش کردند که این انتخاب موجب تنش و تفرقه نشود.

میرعمادی با اشاره به اینکه بعضاً‌ در برخی استان‌ها انتخاب استاندار جدید یکسری اختلافات را به دنبال داشته است، گفت: در استان ما همه و همه تلاش کردند که این انتخاب به دور از تنش و تفرقه و اختلاف‌افکنی صورت بگیرد و جای خوشحالی و خرسندی دارد که استقبال افکار عمومی از این انتخاب کاملاً ملموس است.

وی افزود: همه به دنبال این بودند استانداری وارد این استان بشود با فکر عمرانی و با فکر خدمت کردن به این مردم باشد چرا که در این استان سه موضوع مهم برای همه ما اولویت دارد و باید وحدت، دوری از تنش و اختلاف‌افکنی و خدمت به مردم در اولویت برنامه‌های مسئولان ارشد این استان قرار بگیرد.

* سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل، تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری بود

میرعمادی در ادامه به اهمیت فوق‌العاده سفر ریاست جمهوری به نیویورک و سخنرانی در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: این سفر از چند جهت حائز اهمیت بود چرا که اولین سفر دکتر روحانی بوده است با رویکرد جدید و براساس سیاست نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دنیا از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا انتظار این را داشتند که دولت جدید با رویکرد جدیدی برخورد بکند و در داخل هم، همه انتظاراتی داشتند و در این میان برخی چنان ذوق‌زده شدند که پیش‌بینی دیدار رؤسای جمهوری اسلامی و آمریکا را در اولویت برنامه‌ها و خبرپراکنی‌های خود قرار دادند و با تمام قوا به مسائلی از قبیل دست دادن و سر یک سفره نشستن این دو رئیس جمهور پرداختند.

وی در ادامه موضع‌گیری برخی گروه‌ها و احزاب داخلی اشاره کرد و افزود: آنچه رئیس جمهور در این سفر دنبال کرد این بود که تلاش کرد با استفاده از ابزار دیپلماسی برای تأمین منابع جمهوری اسلامی ایران قدم بردارد.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تلاش رئیس جمهور محترم بر این بوده است که از ملت ایران یک چهره متمدن، صاحب فرهنگ، مقتدر و مصر بر حقوق برحق‌شان ارائه بدهد.

 وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی تلاش کرد که نشان دهد ملت مقتدر و توانمند ایران نه تنها به دنبال حقوق خودشان هستند بلکه می‌خواهند آشتی و صلح جهانی را بر جهان حاکم کند و هیچ‌گاه دنبال جنگ و ظلم نبوده و نیستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد به دیگر دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری ایران تلاش کرده که ثابت کند جمهوری اسلامی ایران محور ثبات در منطقه است و هیچگاه حاضر نمی‌شود پای متجاوزان به منطقه باز شود و وی به دنبال این بود برای دنیا ثابت شود در طول این مدت رفتار ظالمانه‌ای داشتند که تحریم یک جانبه اما غیر قانونی و ظالمانه‌ای علیه ملت ایران روا داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خرم‌آباد اضافه کرد: یکی دیگر از اهدافی که دکتر روحانی در این سفر دنبال کرد این بود که دنیا، ایران هسته‌ای را به رسمیت بشناسد و قبول کند که غنی‌سازی باید داخل خود کشور جمهوری اسلامی صورت بگیرد.

امام جمعه خرم‌آباد در مجموع سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و در جلسه کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای را منطقی، امیدبخش و مثبت ارزیابی کرد و افزود: اینکه رئیس جمهور ایران توانست با پافشاری بر ارزش‌ها راه گفت‌وگو را باز کند کار ارزشمندی بود و سخنان وی در حقیقت بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران و تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری بوده است.

* قانون حجاب و عفاف نباید در معرض بی‌اعتنایی دولت‌های جمهوری اسلامی قرار بگیرد

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه حجاب و عفاف یک تکلیف الهی  شرعی است، افزود: همانطور که نماز خواندن یک تکلیف شرعی است باید عفت و حجاب اسلامی هم در جامعه حفظ شود اما متأسفانه نسبت به حجاب و عفاف ظلم صورت گرفته است و نه تنها فقط بی‌توجهی به این مسئله داشته‌ایم بلکه سهل‌انگاری‌هایی هم صورت گرفته است که امروزه شاهد آسیب‌های جدی به جامعه از این نظر هستیم.

وی با تشریح آثار زیانبار این پدیده زشت اجتماعی گفت: نه تنها در این راه به دنبال راه‌حلی نبوده‌ایم و هیچ کس به فکر امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه این بلا دامنگیر همه شده است و عموم جامعه مبتلای این قضیه شده است به طوری که باید افزایش طلاق، کم میل شدن به ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج را از آثار زیانبار همین بی‌عفتی در جامعه بدانیم.

امام جمعه خرم‌آباد روی آوردن به چیزهای زشت و ظاهری از جمله اصلاح صورت و جراحی بینی را از دیگر آثار این بی‌عفتی دانست و افزود: همین ظاهرپرستی و ظاهرگرایی ناشی از بی‌عفتی است و  متأسفانه امروز شاهد اختلافات خانوادگی و سلب آرامش از خانواده‌ها هستیم و کسی به فکر پاسخگو بودن و چاره‌جویی نیست.

میرعمادی افزود: قانون حجاب عفاف تصویب شده است اما متأسفانه همین‌طور از این دولت به آن دولت و به این مسئله بی‌اعتنایی می‌شود و متأسفانه نمی‌دانم مسئولان در روز قیامت چگونه باید پاسخگو باشند.

* شهید هاشمی‌نژاد؛ قهرمان خطابه و سخن بود

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به هفتم مهرماه سالروز شهادت شهید هاشمی‌نژاد، شهید عبدالحسین مبشر از لرستان، شهادت سرداران شهید اسلام، نامجو، کلاهدوز، فلاحی، فکوری و جهان‌آرا اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره همه این شهیدان عزیز و بزرگوار را گرامی‌ می‌داریم و به روح بلند شهید بزرگوار هاشمی نژاد این سید عزیز که توسط منافقان کوردل به شهادت رسید سالم خاصه می‌فرستیم چرا که ایشان در حقیقت قهرمان خطابه و سخن بوده است و این روحانی فاضل و انسان جوانمرد در زمان شاه هیچگاه دست از مبارزه برنداشت و در نهایت اجر تلاش‌ها و مبارزاتش را از خداوند بزرگ دریافت کرد.

*22 ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است

امام جمعه خرم‌آباد در پایان به روز یکشنبه 22 ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود:‌ در این روز اگر در مشهد مقدس و در کنار حرم مطهر امام عزیز هم حضور ندارید، سلامی از راه دور به امام رضا (ع) داشته باشید چرا که در روایت داریم که اگر کسی امام رضا (ع)‌ را زیارت کند خداوند ثواب 70 شهید را برایش  ثبت می‌کند و خود امام رضا (ع) نیز فرموده‌اند هرکس که مرا زیارت کند در سه مورد ایشان را شفاعت می‌کنم. این سه مورد هنگام دادن نامه اعمال، عبور از صراط و هنگام سنجش اعمال است.

انتهای پیام/85003/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول