اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسیر دسترسی قزوین به گیلان تسهیل شد

احداث راه جدید از قزوین به شرق گیلان

رئیس اداره راه و شهرسازی الموت گفت: مسیر دسترسی جنوب الموت غربی در استان قزوین به شهرستان لوشان در استان گیلان با احداث راه روستایی گشنه‌رود به گورد تسهیل شد.

احداث راه جدید از قزوین به شرق گیلان

ابوالفضل لطفی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان این خبر افزود: این راه روستایی به طول شش کیلومتر است که سه کیلومتر آن به صورت راهسازی کامل، یک و نیم کیلومتر آن تعریض و یک و نیم کیلومتر دیگر آن به صورت تغییر مسیرهای مقطعی بازسازی اساسی شده است.

وی افزود: پیش از این راه گشنه‌رود به گورد در استان گیلان به عنوان راهی سخت و با 25 تا 30 درجه شیب‌های تند مسیری سخت و ناهموار برای روستاییان منطقه به شمار می‌رفت.

لطفی خاطرنشان کرد: با آماده سازی و بازگشایی این راه روستایی مسیر روستاییان منطقه که مجبور بودند برای مراجعه به منطقه مورد نظر و با مراجعه به قزوین مسافتی تا 150 کیلومتر را طی کنند طول این مسیر به 55 کیلومتر کاهش یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی الموت یادآور شد: این مسیر همچنین رفت و آمد روستاییان دهستان دستجرد به لوشان از توابع استان گیلان را تسهیل و تردد آنان را آسان و سریع می‌کند.

رئیس راه و شهرسازی منطقه الموت اضافه کرد: برای بازگشایی این مسیر که یکی از آرزوهای سال‌های دور مردم منطقه و نیز روستاییان حاشیه لوشان بوده سه میلیارد ریال به صورت امانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هزینه شده است.

لطفی اظهار داشت: منطقه الموت همجوار با استان‌های گیلان و مازندران در شمالی‌ترین نقطه استان قزوین، مشتمل بر دو بخش غربی و شرقی با مرکزیت دو شهر، 600 کیلومتر راه روستایی و 150 کیلومتر راه فرعی دارد که به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه‌های البرز دارای گردنه‌های صعب العبور متعدد از جمله گردنه قسطین‌لار و گردنه بهرام‌آباد است.

انتهای پیام/2667/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول