اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:

مجامع بین‌المللی، عربستان و قطر را در حمایت از تروریسم مجازات کنند

نماینده ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی را به تحرک به منظور مجازات عربستان سعودی و قطر برای حمایت‌هایشان از پدیده تروریسم دعوت کرد.

مجامع بین‌المللی، عربستان و قطر را در حمایت از تروریسم مجازات کنند

«شاکر الدراجی» یکی از نمایندگان ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه‌ از تروریست‌ها، بر ضرورت تحرک نهادهای بین‌المللی برای مجازات حامیان تروریست‌ها و در رأس آنها عربستان سعودی، قطر و همچنین ترکیه و.. تاکید کرد.

وی با اشاره به بازگشت پدیده تروریسم به کشورش گفت: عملیات تروریستی که در عراق روی می‌دهند، با اموال و حمایت‌‌های لجستیکی عربستان و قطر اجرا می‌شوند. این عملیات توسط تروریست‌هایی که اکثر آنها از شهروندان برخی کشورهای عربی هستند، اجرا می‌شوند.

الدراجی حمایت‌های عربستان، قطر و ترکیه از تروریست‌ها در عراق را مسبوق به سابقه خواند و افزود: این کشورها آشکارا در محافل خصوصی و مجامع بین‌المللی به کمک به تروریست‌ها سخن می‌گویند. برای نمونه می‌توان به سخنان بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و وزیر کشور ریاض اشاره کرد. این دو تاکید کرده‌اند که عملیات تروریستی و تروریسم از حمایت‌های دولتی و نهادهای مردم نهاد عربستان سعودی برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت بغداد اقدامات مقتدرانه‌ای برای مبارزه با تروریسم در پیش گرفته‌ است، تاکید کرد که عراق برای ریشه کن کردن پدیده تروریسم به حمایت‌های بین‌المللی نیاز دارد و افزود: عراق به تنهایی نمی‌تواند با تروریست‌ها و کشورهای حامی تروریسم مبارزه کند.

این نماینده پارلمان بغداد با تاکید بر ضرورت محاکمه حامیان تروریسم، افزود: محاکمه‌ تروریست‌ها کافی نیست زیرا برخی از کشورها از حامیان اصلی تروریسم به شمار می‌روند. امروزه تروریسم سیاسی و سازماندهی شده است.

«شوان محمد» عضو فراکسیون دفاع و امنیت پارلمان بغداد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در بغداد، در پاسخ به سؤالی درباره انفجارهای اخیر اربیل گفت: تدابیری اتخاذ شده تا دستان پشت پرده این انفجار را مشخص کنند. گروهک غیر اسلامی داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را بر عهده گرفت. ما امیدوار هستیم که در مدت کوتاهی بتوانیم افرادی که داعش را در اجرای این انفجارها یاری کرده‌اند شناسایی کینم.

وی عملیات تروریستی اخیر در اربیل را مرتبط با تحولات سوریه خواند و افزود: ما در یک منطقه سرشاز از حوادث به سر می‌بریم و علاوه بر آن برخی از برادران عرب از استان‌های مرکزی و جنوبی عراق به مناطق شمالی مهاجرت کرده‌اند که فشاری بر دولت و نهادهای امنیتی وارد ساخته‌اند ولی به هر حال نهادهای امنیتی کردستان عراق قادر به تامین امنیت هستند.

انتهای پیام/خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول