اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز مرند خبر داد

افزایش 4 رشته به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور مرکز مرند

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز مرند از افزایش چهار رشته به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور این مرکز خبر داد.

افزایش 4 رشته به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور مرکز مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، سید غلامرضا غیبی صبح امروز در جمع دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه پیام‌نور مرکز مرند اظهار کرد: این رشته‌ها شامل رشته دکترای کشاورزی و کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی، ترجمه زبان و فناوری اطلاعات است که دانشجویان در این رشته‌ها از بهمن ماه امسال پذیرش خواهند شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز مرند در ادامه افزود: این مرکز در حال حاضر 37 رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد با بیش از 3 هزار دانشجو، 15 نفر هیئت علمی ثابت و 213 نفر حق‌التدریس دارد که با فضایی بالغ بر 12 هکتار با دو سالن ورزشی به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع به عنوان یکی از مراکز مهم و بزرگ پیام‌نور استان تلقی می‌شود که تاکنون بیش از 115 هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

امام جمعه مرند نیز در این نشست با اشاره به ارزش کسب علم و دانش همچنین رسیدن به اهداف عالیه آموزش، علم‌افزایی را لازمه توسعه منطقه دانست و افزود: به برکت وجود دانشمندان بزرگ در عرصه‌های مختلف، علم و دانش ایران با اقتدار در جهان مطرح است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، دانشجویان را سربازان اصلی عرصه علم و دانش توصیف کرد و اظهار کرد: آینده نظام به کسب علم و دانش با فنون گسترده توسط دانشجویان نیاز اساسی دارد از این رو باید مسئولان مراکز آموزش عالی برای بالا بردن سطح علمی اساتید و دانشجویان برنامه‌های مدون را اجرایی کرده و در اولویت قرار دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز با اشاره به موقعیت شهرستان مرند و قرار گرفتن در مسیر شاهرگ اروپا و آسیا، بر توسعه مراکز آموزش عالی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: بیشتر فارغ‌التحصیلان در این شهرستان با توجه به نیاز در رشته‌های مختلف تربیت نشدند که این امر باید براساس شرایط لازم در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

بهنام رضوانی اظهار کرد: دانشجویان باید رشته‌هایی را انتخاب کنند که به آن میل و رغبت دارند تا بتوانند تحصیلات خودشان را تکمیل کنند و نیاز منطقه را برآورده سازند و فقط به فکر گرفتن مدرک نباشند.

وی همچنین توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را برای جذب کار و ایجاد اشتغال در منطقه خواستار شد.

در خاتمه به دانشجویان ممتاز در رشته‌های مختلف سال تحصیلی گذشته لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/60001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول