اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد

تلاش علمی، تقوا و توسل عوامل موفقیت طلاب

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تلاش مداوم علمی، رعایت تقوا و توسّل به اهل‌بیت«سلام‌الله علیهم» سه عامل موفقیت طلاب علوم دینی است و طلاب باید همواره خود را در محضر حضرت ولی عصر«ارواحنا‌فداه» احساس کنند.

تلاش علمی، تقوا و توسل عوامل موفقیت طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر حضرت آیت الله العظمی مظاهری، مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی حسین مظاهری در آیین افتتاح مدرسه علمیۀ امام حسن عسگری«سلام‌الله علیه» اصفهان، با تجلیل از حضرت آیت‌الله ناصری به سبب اهتمام در تأسیس این مدرسۀ علمیه، خطاب به طلّاب علوم دینی خاطرنشان کردند: شناخت صحیح وظیفه و عمل به رسالت بزرگ طلبگی، باید برنامۀ اصلی و اساسی طلاب علوم دینی باشد.

آیت‌الله العظمی مظاهری با بیان اینکه رسیدن به مقامات والای معنوی و علمی، به شرط رعایت اصول  و مبانی آن، دور از دسترس نیست، افزودند: تلاش مداوم علمی، رعایت تقوا و توسل به اهل‌بیت«سلام‌الله علیهم» سه عامل موفقیت و پیروزی طلاب علوم دینی در دو بعد علمی و معنوی به شمار می‌رود، علماء و بزرگانی همانند مراجع تقلید با استعانت از همین سه عامل مهم به موفقیت نائل شده‌اند.

وی در این‌باره تصریح کرد: اگر طلاب عزیز علاوه بر کوشش فراوان علمی و مراعات تقوا، با متابعت از اهل‌بیت«سلام‌الله علیهم» رضایت ایشان و به ویژه رضایت حضرت ولی عصر«ارواحنا‌فداه» را جلب کنند، الطاف خاص اهل‌بیت«سلام‌الله علیهم» شامل حال آنان شده و امام زمان«ارواحنافداه» دست آنان را می‌گیرند و به مقاصد اعلی می‌رسانند.

آیت‌الله العظمی مظاهری با تأکید بر اینکه خداوند متعال همواره ناظر بر اعمال انسان است، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، اهل‌بیت«سلام‌الله علیهم» نیز به اعمال آدمیان نظارت دارند و از این جهت طلاب علوم دینی باید همواره خود را در محضر حضرت ولی عصر«ارواحنا‌فداه» احساس کنند و ضمن انجام دقیق واجبات، از مطلق گناهان و حتی مکروهات و شبهات اجتناب ورزند تا از عنایت خاص آن حضرت محروم نگردند.

در این مراسم که با حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری از علماء حوزۀ علمیۀ اصفهان و آیت‌الله طباطبایی نژاد مدیر حوزۀ علمیۀ اصفهان و جمعی از اساتید حوزه و  روحانیون شرکت داشتند، طلاب مدرسۀ علمیه امام حسن عسگری«سلام‌الله علیه» سال تحصیلی جدید را در این مدرسه آغاز کردند.

انتهای پیام/2301/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول