اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

زمان ورود کوچ عشایر به شهرستان باشت مشخص شد

فرماندار شهرستان باشت گفت: زمان بازگشت دامداران عشایری که اکنون در دشت‌های فارس و اصفهان در ییلاق به سر می‌برند، به شهرستان باشت مشخص شد.

زمان ورود کوچ عشایر به شهرستان باشت مشخص شد

یزدان محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت گفت: به منظور پایداری مراتع و ایجاد شرایط مناسب و استفاده بهینه از مراتع قشلاقی، طبق مقررات سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تقویم کوچ پاییزه عشایر به این شهرستان مشخص شده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان علاوه بر این‌که محل قشلاق بوده، محل عبور کوچ‌رو و ایل راه‌ها به شهرستان‌های همجوار است و برای هر چه بهتر خدمات‌رسانی و ایجاد کردن ایل راه‌های امن تاکید می‌شود تا ضمن برنامه زمان‌بندی شده کوچ صورت گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما عشایر منطقه به همراه دام‌های خود از مناطق سردسیری استان‌های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مراتع و عرصه‌های طبیعی قشلاقی شهرستان باشت و گچساران کوچ می‌کنند.

فرماندار به اداره منابع طبیعی، امور عشایر و دامپزشکی تاکید کرد تا شرایط مناسب برای کوچ عشایر و استقرار آن‌ها در شهرستان ایجاد کنند.

این مسئول یکی دیگر از دغدغه‌های عشایر کوچ‌رو را بحث تأمین امنیت آن‌ها دانست و گفت: لازم است تا نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در ایجاد امنیت عشایر انجام وظیفه کنند.

محمدی افزود: عشایر تولید کننده بسیاری از مواد اعم از خوراکی و سایر اقلام مورد نیاز جامعه به عنوان مواد اولیه هستند که همه وظیفه داریم در تأمین نیازهای مهم آن‌ها از جمله تأمین امنیت به این قشر مولد و زحمت‌کش جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام/82008/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول